Ga naar inhoud

Controleren van HD bij opstarten


djdanvan

Aanbevolen berichten

:hello: Beste PCH,

Als ik mijn computer opstart (XP home) wordt de tweede fysische schijf altijd gecontroleerd op fouten (blauw scherm met witte letters). Kan ik ook afbreken binnen de 10 sec. op een toets te drukken. Vroeger deed hij dit niet maar nu iedere keer bij opstarten automatisch, zonder dat er moet worden ingegrepen.

Ik heb die 2de HDD al voledig leeggemaakt en geformateerd (NTFS) en laten controleren en herstellen op fouten maar steeds blijft dit hem herhalen.

Nu de vraag waar kan ik dit uit zetten?

Of hoe kan dit verholpen worden?

Dank U

djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja clarkie,

Zoals je al aangaf, ik gebruik inderdaad een HP scanner en wel deze die in de link beschreven staat.

Nog eens meegeven, het was enkel de tweede schijf (D.) die gecontroleerd werd en niet de systeem (C.) schijf.

Wat heb ik gedaan!

De HDD (tweede schijf) uit mijn PC gehaald en via IDE naar USB aan een andere PC (Wind7) gehangen en volledig geformateerd (NTFS) en uitvoerig laten controleren en herstellen.

De schijf terug op zijn plaats gestoken en alles lijkt verleden tijd.

Dus hopen maar dat alles zo blijft.

Alvast dank voor de nuttige tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.