Ga naar inhoud

Windows 7 virus (?), bureaublad doet raar


Dores

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik heb sinds gister eigenlijk wel een groot probleem, ik was rustig een opdracht aan het maken voor school, totdat mijn computer opeens (ja, echt opeens, ik had niks gedownload ofzo!) vele error meldingen gaven, en de pictogrammen van mijn bureaublad verdwenen. Verder zei hij dat hij mijn harde schijf niet meer kon lezen, en dat hij trager is geworden. Ik heb de virus scanner erdoor gehaald en hij heeft een aantal dingen verwijdert. Nu zijn de error meldingen weg, als ik mijn pc opstart, maar ik kan nog steeds niets op mijn bureaublad zetten. Het enige wat er nog op mijn bureaublad staat zijn "Deze Computer" en de "Prullenbak". Ik probeerde dingen uit de prullenbak op mijn bureaublad te plaatsen, maar in plaats dat deze op het bureaublad kwam, verdween het.

Ook zijn al mijn documenten weg, ik heb niet eens meer een map met Mijn Muziek, Mijn Documenten etc. Ook kan ik niks meer opslaan, want het kan wel, maar hij staat nergens! Ook heb ik gezocht naar wat oude bestanden, zoals die opdracht voor school waar ik net mee klaar was, en ik vond hem wel, het bestand was ineens een Internet Snelkoppeling, ik opende het en er stond: "Windows cannot find .... "map" Make sure you typed the name correctly, and then try again.

Enig idee wat ik hiermee aan moet? Is dit op te lossen? Kan ik ev. mijn bestanden nog terugkrijgen?

Bij voorbaat dank!!

Dores

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is kun je dat vinden bij het configuratie scherm? Daar kom ik helaas ook niet meer, het enige wat ik nog kan openen is mijn harde schijf in Deze Computer. Als ik op Start druk zie ik ook niks meer!

Dus dat kan helaas ook niet, daar dacht ik zelf ook al aan!

EDIT: Ik doe net Opties bij mijn harde schijf, en ik zie daar "Previous Versions" staan, helaas is dit item helemaal leeg...

aangepast door Dores
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Ik heb gister even geen tijd gehad, dus vandaar dat ik niks heb achtergelaten hier.

Vandaag heb ik het eens geprobeerd, ik druk op F3, tijdens het opstart scherm, en er staan dingen als safe mode, maar ook repair. Dus daar drukte ik even op, en via dat kon ik al meteen naar systeemherstel. Ik heb een mooie datum uitgeprikt, en in ik kreeg in de eerste instantie een error. Ik startte hem opnieuw op, liet hem gaan, maar hij is toch "terug in de tijd" gegaan, en alles doet het nu weer!

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Dores

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.