Ga naar inhoud

probleem met trojan horse te verwijderen


Aanbevolen berichten

Gast eddebfinn

Ik heb het even een aantal dagen aangekeken en het is top.

De virusscanners vinden niets meer zelfs avg niet.

Het enige wat ik merk is dat de pc trager is.

dit merk ik ook met downloaden dit zit normaal rond de 1250kb/s en dat is nu 1000kb/s.

kan dit nog ergens aan liggen?

alvast weer enorm bedankt.

edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, de besmettingen zijn dus opgeruimd.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall (met spatie voor de /)

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Let op bij de installatie.

Haal beide vinkjes weg bij de vraag over de Chrome browser.

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar kunnen besmette herstelpunten tussen zitten die je zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Configuratiescherm -> Systeem en Onderhoud -> Systeem -> tabblad "Systeembeveiliging" -> vinkje weghalen bij de schijf waarvan je de herstelpunten wil verwijderen -> klikken op "toepassen".

Dan krijg je de schermmelding “Weet u zeker dat u systeemherstel wil uitschakelen”. Klik hier op “Systeemherstel uitschakelen”. Dan zijn alle herstelpunten verwijderd op de aangeduide schijf.

Zet daarna opnieuw een vinkje bij de harde schijf. Maak meteen ook een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.

Misschien ook eens overwegen om je virusscanner een upgrade te geven naar AVG2012.

Doe eens een online snelheidstest.

Ga naar speedtest.

Kies een server en de test start automatisch.

Na de test klik je op "share this result" en dan op "Copy" om de link naar het resultaat te kopieren.

Plak dan de link in je bericht.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ ipconfig /flushdns en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Sluit het opdrachtprompt.

Download MVPS Hosts.

Unzip het programma naar een door u bepaalde locatie.

Rechtsklikken op mvps.bat en kiezen voor ”uitvoeren als administrator” om mvps.bat op te starten.

Druk op toets om door te gaan.

Van het bestaande bestand HOSTS op de standaardlocatie C:\windows\system32\drivers\etc wordt een backup gemaakt met de naam HOSTS.MVP

Dan wordt het bestand vervangen door de actuele MVPS Hosts-versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast eddebfinn

ben er even tussenuit geweest ivm de mei vakantie.

vandaag weer aan de gang gegaan met de pc.

alleen als ik op mvps.bat ga staan met de rechter muisknop krijg ik niet te zien dat ik kan uitvoeren als administrator?

kan wel dubbel klikken en vraagt hij ook om op een toets te duwen.

weet enkel niet wat er is / of gebeurd.

alvast weer bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.