Ga naar inhoud

USB HD wordt niet meer herkent door PC


Gast Gijs Hobbelduif

Aanbevolen berichten

Gast Gijs Hobbelduif

Ik heb een werkende HD (IBM 40Gb) in een USB behuizing met eigen voeding geplaatst. De HD NTFS geformatted, getest op schrijven en lezen. Daarna deze HD aangesloten op een SONY Bravia TV KDL 40NX om hem te gaan gebruiken voor opnames. Tijdens het initiëren gaf de Sony een foutmelding dat de initiatie niet gelukt was, en weigerde verder alle acties m.b.t. tot de HD.

Daarna de HD als USB weer aangesloten op mijn PC en de PC geeft de melding "nieuwe HW gevonden en deze kan worden gebruikt" Echter ik zie de HD niet in de verkenner en ook niet onder systeembeheer/computerbeheer/ schijfbeheer. Maar wel onder apparaatbeheer/schijfstations. Daar geeft hij de melding 'Schijfstation'. Bij 'eigenschappen/volumes staat bij alles "onbekend". Bij de tab details staat: USBSTOR\DISK&VEN_\200602230830&0 Ook de optie stuurprogramma's bijwerken, installatie ongedaan maken enz. werken niet. Ik kan verder niets doen zoals formatteren enz. Als ik de PC onieuw opstart met de USB aangesloten, komt de PC ook niet door zijn boot sequence heen.

Mijn Vraag is: Hoe krijg ik deze HD weer aan de praat op mijn PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gijs Hobbelduif
Hoogstwaarschijnlijk, bekijk je handleiding, moet je schijf in FAT staan voor gebruik op je TV.

Indien je de schijf kan formatteren doe dat dan.

Verwijder je de schijf op je PC via " hardware veilig verwijderen"?

Anders probeer je eens met deze software. (klik erop)

Thanx voor het meedenken. Dat is nu het probleem, ik kan de schijf niet meer bereiken dus ook niet formatteren. De genoemde SW lost dat ook niet op, dus.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.