Ga naar inhoud

Partitie maken-eerst "reallocate"


EYES-T

Aanbevolen berichten

OS Windows 7

Ik zou graag een bijkomende een partitie maken. Met Eausus Partition Master zie ik in de help-files dat, aangezien ik geen unallocated space heb op de harddisk, die eerst moet creëren.

Letterlijk staat er :

If there is no unallocated space, you can reduce another partition to make unallocated space with "Resize/Move Partition" function.

After the new partition is created, click "Apply" to apply all pending operations.

Een zeer duidelijke instructie maar toch lukt het me niet. In het scherm dat daar op volgt zie ik "unallocated space before = 0" en kan ik invullen "un. space after" en dan op OK. In dit laatste vakje vul ik 50.000 Mb in, druk op OK, maar er gebeurt niets. :dong:

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Alvast bedankt voor alle reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan vanuit schijfbeheer heel simpel zelf een partitie aanmaken.

Ga via start-> configuratiescherm-> systembeheer naar computerbeheer.

Daar klik je op schijfbeheer.

Klik beneden met de rechtermuisknop op de partitie die je wil verkleinen en kies volume verkleinen....

post-23245-1417704842,6605_thumb.jpg

Geef in het volgende venster op met hoeveel GB je de partitie wil verkleinen.

post-23245-1417704842,6991_thumb.jpg

Als het verkleinen uitgevoerd is zie je in schijfbeheer nieuwe vrije schijfruimte.

Klik er met de rechtermuisknop op en kies nieuw eenvoudig volume.

Indien je niet speciaal als FAT wil formatteren kies dan zeker voor NTFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.

Die bijkomende software is dan weer handig als je de vrijgekomen ruimte wil toevoegen aan een andere partitie. ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.