Ga naar inhoud

php code - hoe de value waarde vet zetten?


Aanbevolen berichten

Aanvulling op ecence voorstel

<html>

<head>

</head>

<style type="text/css">

#text{

font-weight:bold;

font-size: 22px;

}

</style>

<body>

<textarea id="text" > </textarea>

</body>

</html>

font-size: 22px;

Hier is de lettergrootte op 22px gezet maar je kan het kleiner of groter getal geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<label for="bericht"><<strong>Bericht:</strong></label><br />

<textarea id="bericht" name="bericht" rows="8" style="width: 400px;">' . (isset($_POST['bericht']) ? htmlspecialchars($_POST['bericht']) : '') . '</textarea><br />

Je vermelde de bovenstaande en daar moet je de code van bericht 10 of 11 toevoegen.

#text wijzigen in #bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan laten weten dat het in mijn gastenboek GELUKT is, al was het toevoegen bij de textarea daar id=text (niet utssen " "

Maar in mijn contactformulier lukt het NIET!

De code die ik daar heb (die dus zo in dat script of code stond is de volgende:

<textarea id="bericht" name="bericht" rows="8" style="width: 400px;">' . (isset($_POST['bericht']) ? htmlspecialchars($_POST['bericht']) : '') . '</textarea>

Let op dat daar al een id bestond!, wat de naam betreft weet i kniet welk effect deze heeft, ...

Maar als ik dus die id tag aanpas naar id="text" zoals jullie hier zeggen, dan krijg ik een melding van een violation ...

Ik heb geen enkel idee naar waar die id="bericht" slaat. Want die heb ik zelf nooit teogevoegd aan mijn css of iets anders.

De volledige code van deze file staat in deze topi!c op pagina 1.

Het is me dus wel gelukt met de textarea in het invulformke van het gastenboek en dat werkt ook perfect.

Ik heb in mijn head de nieuwe syle toegevoegd zoals gezegd (maar bij het contact.php bestand lijkt dit werkelijk niet te lukken, daar staat alles tussen " " zo blijkt, ... Ik begrijp er blijkbaar werkelijk niet veel van :D

In mijn gastenboek had de textarea in ieder geval nog GEEN id en wordt er ook geen gewag gemaakt van een name ...

Misschien begrijpen jullie wat er aan de haned is met die contact.php file?

MIjn excvuses dat ik hier over blijf posten, maar het lukt me werkelijk niet, ben wel al super blij dat ik dat invulformke in het gastenboek wel al volledig in orde heb gekregen.

Nu nog hopen dat er iemand de sleutel vindt wat betreft de contact.php file.

Dank en nog een fijne avond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het moeilijk vindt om de head te vinden die bij de textarea hoort, kunt je ook gewoon style="font-weight:bold;" hieraan toegen.

dus in jouw geval

<textarea name="bericht" rows="8" style="width:400px;font-weight:bold">' .(isset($_POST['bericht'])? enz.....

nu zal deze tekstarea ook bold worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft en ecence,

alweer dank voor jullie insteek, ...

wat ecence betreft, ik had ook al aan zoiets gedacht, maar een halve dag prutsen, proberen en nog eens opnieuw en zus en zo ... brcht me evenwel niet verder, ... ik heb er hoofdpijn en honger van gekregen, haha. Ik ga dus ook eerst een ontbijt nemen (tis verdorie bijna middag).

Stegi, ik heb de code ergens op het net gehaald, weet natuurlijk al lang niet meer van waar. Het was een zuivere php code (ik heb die gewoon ingebracht in een file, die weliswaar nog uitgebreid werd, waarbij ik dus de php code ingaf (de contact.php file is in feite een bestand waarin ik ook nog wat gewone tekst heb staan, en in die file staat er onderaan en bovenaan ook nog een regel php dat er een 'top' en een'bottom' file (.html) moeten worden toegevoegd, once included). Maar deze twee files staan geheel en totaal los van de andere (contact.php), ik dacht gisteravond nog, en als ik nu eens in die head (van top.html een font plaats met als naam #bericht (op compleet dezelfde wijze zoals ik dat daar ook deed voor #button (via de uitleg van ecence. Maar blijkbaar werkt het helemaal niet ...). Ik vermoed dat ik in de verdere php code nergens een vermelding zie staan naar een link ofzo wara het lettertype in een .css file staat ofzo ...

Ik vrees dat ik dit probleem dus nooit opgelost ga krijgen, wel jammer, zo vlak voor de 'eindfinish'

Het invulformke van het gastenboek heb ik gisteren dus wel in orde gekregen door jullie beiden info, maar dit contactformulier lijkt niet te willen meewerken, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je door het bomen het bos niet meer ziet.

Het is misschien handiger als je voordat je een site gaat maken,

echt verstand hebt van minimaal html, css, html5, css3, javascript, php.

Ik wil je hierbij niet demotiveren om verder te gaan met de site die je nu bijna klaar hebt, sterker nog door ervaring en puzzelen leer je meer dan door stomme teksten te gaan lezen over die talen.

Om je nu toch nog snel te helpen met je contact formulier kun je gewoon het aller makkelijkste doen.

Kijk op de file waar dat contact formulier hebt, en ga net zoals ik hierboven zij, bij alle dingen van dat formulier

style="font-weight:bold" toevoegen, dan kan er gewoonweg niks fout gaan, als er ,zoals bij jou waarschijnlijk, al iets staat moet je eerst een ; erachter zetten en dan pas font-weight:bold er kan dan gewoon echt niks mis gaan of confusing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.