Ga naar inhoud

netwerk installeren


Repins

Aanbevolen berichten

het resetten van de modem kan helpen, aangezien het soms ook zo is dat als je van pc wisselt op je telenet router dat je even moet wachten alvorens je weer online kan.

Heb je je 2 switches al aan elkaar proberen hangen om dat "netwerkje" zo over de 2 switches uit te breiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

neen die switches kan ik niet veranderen omdat die al geïnstalleerd zijn. Maar ik zal dat is juist uitpluizen hoe alles juist is aangesloten met de juiste namen en typenummers van de switchen. Misschien dat er toch ergens iets fout zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het dus is even getekend hoe het juist in elkaar zit. Vraag was dus : waarom kan ik geen netwerk maken tussen de computers en hoe kan ik printen vanop elke pc. Als ik een netwerk aanmaak via windows vind hij het niet op de andere pc's.

Grtzz

post-2940-1417703732,1744_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het netwerk ziet er qua structuur goed uit, normaal zou dat moeten werken. Krijgt elke pc een ip toegewezen die in dezelfde range is? (dus normaal gaat dat 192.168.0.x zijn)

Die printer is op zich pas in 2de instantie aan bod, eerst moet je met het netwerk alle pc's kunnen benaderen alvorens die printer kan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gaat de router die netwerkadressen toewijzen aan je computers (zo is het althans het gemakkelijkste).

Je kan dat controleren door start - uitvoeren - command in te voeren

en daar in die dosachtige interface ipconfig /all invoeren. Daartussen moet er een ip adres staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je pc's zullen allemaal een ip adres gekregen hebben dat begint met 192.168.1.x.

Ga nu eens naar "deze computer", dan naar "mijn netwerklocaties" en dan naar "zoeken naar computers in werkgroepen" en "microsoft windows netwerk". Dan zie je normaal alle werkgroepen staan (kan namelijk zijn dat niet al je pc's in hetzelfde netwerkgroep zitten) die op dat moment aan staan, pc's die uit staan gaat hij uiteraard niet weergeven. Als je ze daar allemaal in ziet staan dan moet ligt je netwerk in principe, het enige wat je dan nog moet doen om handiger te werken is bij "deze computer" via de extra menu "netwerkverbinding maken" en de mappen van de pc's die gedeeld moeten staan toevoegen als een apparte drive. Dat werkt op zich het gemakkelijkste als je daar frequenter naartoe moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.