Ga naar inhoud

Help. Recovery duurt al 21 uur


kouros

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben nieuw, als dit niet in de juiste groep zit sorry hiervoor.

Ik heb hier een "medion akoya aoi pc p4010d". Een paar dagen geleden is om een of andere ongekende reden bij de opstart deze pc enorm traag geworden en heeft hij mij op een tijdelijk profiel gezet. Na wat googlen had ik gevonden hoe een nieuwe admin account aan te maken, maar niet veel baat. Heb gisteren beslist om de Recovery te laten lopen (F11). Daar is ie nu al bijna 21 uur mee bezig en staat nog maar op 60%. Had gisteravond redelijk vlot tot 48% gegaan, dan niets meer. Vannacht nog wat actief geweest en tot 60% gekomen

. Nu al weer uren geen vooruitgang, hoor wel nu en dan de harde schijf wat reutelen...

Is dit normaal? Zoniet wat loopt er verkeerd?

Graag jullie advies.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb volgende tekst in handleiding gevonden:(ik heb gekozen voor herstelling MET back-up)

"Druk bij de melding „Press F11 to run recovery“ of „Press F12 to run recovery“ op de desbetreffende toets.

Na enkele seconden verschijnt de melding „Windows is loading files“. Wacht af

tot de bestanden geladen zijn. Op het einde verschijnt het menu „Power Recover“.

4. Kies de taal voor het herstelmenu.

5. Klik op „Next“.

6. U kunt nu kiezen tussen twee beveiligingen

 Herstellen naar harde schijf – geen back-up van gebruikersgegevens

Alle gegevens op de All-In-One PC worden onherroepelijk gewist. De

fabrieksinstellingen worden hersteld.

 Herstellen naar harde schijf – met back-up van gebruikersgegevens

Fabrieksinstellingen worden hersteld en alle gebruiksgegevens onder C:\User

worden beveiligd.

In elk geval in acht nemen!

Bij de optie met back-up van gebruikersgegevens duurt de beveiliging

erg lang. Alleen die gegevens worden beveiligd die zich in de map

C:\Gebruikers (C:\Users) bevinden. Alle andere gegevens worden

gewist. Voer daarom regelmatig een gegevensbeveiliging door op

externe gegevensdragers. U kunt geen aanspraak op

schadevergoeding maken voor verlies van gegevens en de daardoor

ontstane gevolgschade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,

Ik heb dan de pc af gesloten en na een tijdje terug een recovery gedaan zonder back-up. Hij is dan op een 30 min aan 21% geraakt en dan krijg ik de fout "0xD000000D, the image file format is incorrect".

Dus nu is alles gewist en heb ik geen recovery om terug te zetten. :embarassed:

Het toestel is 1 maand uit garantie, misschien toch een poging doen bij Medion om nog onder garantie hersteld te krijgen...

Tenzij jij of iemand anders nog andere tips heeft, alvast bedankt voor de hulp.

Ook een Zalig Pasen gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk heb je een backup van je gegevens, wat het lijkt er inderdaad op dat het probleem de HD is.

Een mogelijke manier om nog iets te redden en gelijk uit te zoeken of de disk nog werkt is ze uit de laptop halen en in een externe box bouwen die je dan via usb op een andere PC kan verbinden.

Is de originele disk beschadigd (en dat lijkt wel erg waarschijnlijk) dan vrees ik dat je alleen een nieuwe disk in je laptop kunt (laten) stoppen en terug Windows installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.