Ga naar inhoud

Probleem met Codestuff Starter


dimitris

Aanbevolen berichten

Hallo

Na de installatie van Codestuff Starter wou ik graag een programma uit de automatische opstartlijst verwijderen. Het programma werkt ook zoals het hoort. Alleen zie ik in de opstartlijst een lege vak staan bovenaan. Ik ben er zeker van dat dit geen malware, virus of wathever is want mijn PC is clean. (Net nieuwe installatie gedaan.)

Wat ik zie ziet er dus als volgt uit:

post-32875-1417704877,5683_thumb.jpg

Als ik er dan met de rechtermuisknop op klik en ik klik op "Ga naar registersleutel" of iets dergelijks, dan zie ik het volgende scherm:

post-32875-1417704877,6279_thumb.jpg

Ik heb dit eens gegoogeld en ik kwam tot de conclusie dat dit misschien iets te maken heeft met Kaspersky.

Ondanks dat deze bronnen van 2006 zijn lijkt mijn probleem er toch heel erg op.

Bronnen:

KAV6 Hidden Start-up Key? - Kaspersky Lab Forum

CodeStuff ~ View topic - Blank field in Starter

Op die forums beweren ze dat Kaspersky bij het installeren de standaard key (Opmerking 2) de standaard waarde, namelijk "(geen waarde ingesteld)" zou veranderen naar "" (gewoon leeg dus). Ook zeggen ze daar het register pad "Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" is. Dat is bij mij ook het geval (Opmerking 1), logisch denk ik dan omdat alle opstartprogramma's in dat register pad staan.

Wel even vermelden dat zowel MSConfig, CCleaner en Revo Uninstaller Freeware dit leeg vak niet in de opstartlijst hebben staan.

Ik denk dat Codestuff Starter dit leeg vak leest omdat de standaard waarde "(geen waarde ingesteld)" is veranderd naar "" (leeg) en dit programma denkt waarschijnlijk dat het bij de opstartprogramma's hoort. De anderen lezen dit leeg vak niet omdat het geen inhoud heeft waarschijnlijk.

Kan iemand mij helpen zodat ik van dit leeg vak afkom in Codestuff Starter? En dit liefst zonder iets fout te doen of zonder de delete optie te gebruiken in Codestuff Starter.

En kan iemand bevestigen dat dit inderdaad door de installatie van Kaspersky kan komen?

Opmerking: ik heb KIS 2012.

Alvast bedankt!

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag gerust in de register standaard verwijderen.

Staat bij mij ook zo ingesteld maar aan de linker kant staat geen waarde ingesteld

Herstart de computer en dan zal Codestuff Starter het waarschijnlijk ook niet meer zien of toch wel een geen waarde ingesteld geven doch ik zou eerst in de register kijken alsvorens Codestuff Starter te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo stegisoft

Bedankt voor je reactie. Ik had eerste de hele sleutel "Run" uit het register verwijderd in de hoop dat hij alles terug zou aanmaken na een PC restart. Dat deed de pc uiteindelijk ook wel maar mijn KIS startte blijkbaar niet op (het icoon kwam alleszins niet in de system tray). Ik heb dan uiteindelijk alles terug gezet met een ccleaner backup (omdat de backup die ik van "Run" maakte niet in te voeren was in het register omdat de processen in gebruik waren ofzo). Daarna heb ik dan enkel "Standaard" verwijderd uit de sleutel "Run" en toen maakte hij zelf de nieuwe "Standaard" aan met als waarde "(geen ingestelde waarde)". Nu leest Codestuff Starter "Standaard" niet meer en werkt alles zoals het moet. Ook start nu alles normaal op zoals het hoort en zoals het eerst was! :-)

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.