Ga naar inhoud

Gesloten poorten met Telenet modem


Gast vl_2012

Aanbevolen berichten

Gast vl_2012
Je dient nog Norton removal tools te gebruiken om alle resten te verwijderen.

Norton internet security verwijderd met NRT, Windows Firewall volledig uitgezet, en nog altijd zijn alle poorten gesloten! Betekend dat dan dat mijn SB5100E modem de poorten sluit? maar dat kan normaal toch niet aangezien het geen router is...

Ik ben echt ten einde raad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke poort(en) / game gaat het hier ?

In principe is een poort altijd gesloten zolang de host er geen uitgaand verkeer op stuurt, in feite is ze niet gesloten maar gefilterd. D.w.z. dat het verkeer wel wordt ontvangen maar genegeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vl_2012
Over welke poort(en) / game gaat het hier ?

In principe is een poort altijd gesloten zolang de host er geen uitgaand verkeer op stuurt, in feite is ze niet gesloten maar gefilterd. D.w.z. dat het verkeer wel wordt ontvangen maar genegeerd.

Dit zijn de poorten die ik wil openen: Required network ports for a multiplayer Rise of Nations game. Maar zouden alle poorten niet open moeten zijn aangezien mijn modem (SB5100E) niet kan filteren (dat heb ik online toch gelezen)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je dit gedaan in Windows firewall:

  1. Klik op Start, en klik vervolgens op Configuratiescherm.
  2. Klik op Windows Firewall.
  3. Klik op de Uitzonderingen tabblad.
  4. Klik op Programma toevoegen.
  5. Klik op Bladeren en ga naar de mapvan het spel
  6. Zoek het uitvoerbare bestand van het spel en klik op Open. Het spel is geïnstalleerd in een van de volgende locaties:C:\Program Files\Microsoft Games\Rise of Nations\rise.exe van
    C:\Program File\Microsoft Games\Rise van Nations\nations.exe C:\Program Files\Microsoft Games\Rise van Nations\patriots.exe
  7. Klik op OK twee keer.

Test bovenstaande eerst met de laptop rechtstreeks aan de modem.

In de router moet je poort 34987/UDP naar de Laptop IP adres instellen.

De Laptop dient een vaste IP adres te hebben.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vl_2012
Hebt je dit gedaan in Windows firewall:

  1. Klik op Start, en klik vervolgens op Configuratiescherm.
  2. Klik op Windows Firewall.
  3. Klik op de Uitzonderingen tabblad.
  4. Klik op Programma toevoegen.
  5. Klik op Bladeren en ga naar de mapvan het spel
  6. Zoek het uitvoerbare bestand van het spel en klik op Open. Het spel is geïnstalleerd in een van de volgende locaties:C:\Program Files\Microsoft Games\Rise of Nations\rise.exe van
    C:\Program File\Microsoft Games\Rise van Nations\nations.exe C:\Program Files\Microsoft Games\Rise van Nations\patriots.exe
  7. Klik op OK twee keer.

Test bovenstaande eerst met de laptop rechtstreeks aan de modem.

In de router moet je poort 34987/UDP naar de Laptop IP adres instellen.

De Laptop dient een vaste IP adres te hebben.

Dat heb ik allemaal al gedaan, zelfs firewall volledig uitgezet en Norton verwijderd. Is mijn modem misschien defect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de poorten die ik wil openen: Required network ports for a multiplayer Rise of Nations game. Maar zouden alle poorten niet open moeten zijn aangezien mijn modem (SB5100E) niet kan filteren (dat heb ik online toch gelezen)?

Het is je modem of router niet die het probleem is. Het gaat erom dat je PC moet "luisteren" naar verkeer op een bepaalde poort of poorten. Dat wordt gedaan door het programma, (in jouw geval game) in kwestie. Er kunnen verschillende redenenen zijn waarom dit niet werkt. De meest voor de hand liggende is dat Rise of Nations geen poort activeert (bij de meeste games moet je dit instellen voor je het spel start).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.