Ga naar inhoud

db optimaliseren


tippy

Aanbevolen berichten

Heb een db 'tblprojecten' met alle info. deze db is oorspronkelijk om website up te daten. Ik zou deze ook willen gebruiken om projectfiches, lijsten enz te maken. Deze site is gemaakt door een webmaster, alles wat in de db staat verschijnt automatisch op internet. Daarom kan ik deze tabel niet optimaal benutten en dat zou ik nu net wél willen doen! Alle suggesties zijn welkom:)

Probleem (1) is dat ik zoveel mogelijk info in de db wil hebben maar niet elke kolom mag zichtbaar zijn op de site.

Ik zou 'tblprojecten' als basis gebruiken, een query kunnen maken voor wat op de site mag geplaatst worden.

Of is er andere betere oplossing?

(2) Ik maak verbinding via windows, verwijder db en vervang deze door aangepaste db. I

weet niet of dit kan/mag met een query?

(3) basis 'tblprojecten'als hierin iets wordt aangepast/toegevoegd moet dit ook in de queries gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien heeft de webmaster zo ingesteld dat er van tblprojecten bepaalde kolom moet weergegeven worden op de site.

Als je dan een kolom bijvoegd zou dat niet te zien zijn op de website.

Maar je kan inderdaad een qeury maken en dat zichbaar maken op de website.

Het enige wat je moet doen is de pagina een klein beetje aanpassen en verwijzen naar query

In access zit query en dus wordt meegenomen naar de site.

Als je tblprojecten verandert dan blijft de query behouden en zeker bij access 2007 en 2010

Je kan qeury altijd aanpassen naar uw behoefte.

Of een voor de site en een voor uzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik weet dat ik dmv een guery een andere tabel kan aanmaken (gebaseerd op mijn tbl projecten) maar als ik dan iets toevoeg aan tblproj, wordt dit dan ook automatisch toegevoegd aan mijn nieuwe tabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.