Ga naar inhoud

Laptop loopt vaak enkele seconden vast en resulteert soms in bluescreen


timd

Aanbevolen berichten

Je harde schijf moet worden vervangen...:dong:

De Medion P6612 werd in België gelanceerd vanaf 07 januari 2009 en Medion geeft 3 jaar garantie.

Controleer eens wanneer je je laptop aankocht ?...met een beetje geluk was het eentje die in mei 2009 nog in voorraad was en valt ie nog net binnen de garantieperiode, maar...ik vrees er een beetje voor...:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, ja ik ben er bijna zeker van dat ik geen garantie meer heb. Weet je ook hoe dit mogelijk zou komen (bruuske bewegingen met de laptop, slijtage,...) en zal de harde schijf nog achteruit gaan in de komende weken?

Mvg

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang de schijf nog gaat mee gaan is helaas moeilijk te voorspellen...kan gaan van enkele dagen tot meerdere weken / maanden.

Het is op dit moment belangrijk dat je alle belangrijke persoonlijke data veilig stelt op een externe harde schijf: bladwijzers, documenten, foto's, muziek, film, contactpersonen, mails, enz, enz,...

Hier vind je tal van webshops waar je een identieke schijf nog kan bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar tips:

hier kan je eveneens een compatibele harde schijf bestellen, het verschil met diegene die je nu hebt ingebouwd is het toerental: 7200tr/min ipv 5400tr/min...deze schijf is dan wat sneller dan je huidige, maar omwille van het hogere toerental ga wat minder lang kunnen werken op de batterij met een laadbeurt.

Een lijst van alle huidige geïnstalleerde software kan je printen mbv Installed Program Printer, zo heb je meteen een "boodschappenlijstje" .

Je kan een volledige kopie (image) van je huidige harde schijf maken met Paragon of Macrium Reflect Free.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, ik zal dan maar een nieuwe bestellen.

Maar hoewel speccy aangeeft dat ik een "313GB Western Digital WDC WD3200BEVT-22ZCT0 ATA Device (SATA)" harde schijf in mijn laptop heb zitten geef jij de link naar een "Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT, 320GB SATA-300, 8MB, 5400rpm 320GB HDD (OEM) met SATA-300-aansluiting". Zijn dit gelijkaardige harddisks en kan ik de laatstgenoemde dan ook binnen mijn laptopcase aansluiten op mijn moederbord?

gts

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik op een van de gegeven sites een hdd bestellen. Maar nu kamp ik met een groter probleem: met Macrium Reflect probeerde ik een image op een andere harde schijf te zetten, maar na ongeveer 10% stopt het programma omdat het bestanden niet kan lezen op mijn harde schijf. Er is ook een .dmp bestandje van gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nog proberen om de image te maken met Paragon, maar ik vrees dat die beschadigde sectoren je parten spelen...in dat geval zit er niets anders op dan de bestanden manueel te kopiëren naar de externe harde schijf...:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.