Ga naar inhoud

Info HTPC


Jenske11

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.

Voor mijn eindwerk moet ik een werk maken over HTPC (Home Theatre PC's).

Ik weet hier echter bitter weinig (tot niets) over.

Ik zoek informatie (liefst zo recent mogelijk) over alles wat met HTPC te maken heeft. Dat wil zeggen: hardware, software en welke OS je het best hebt.

Tot nu heb ik slechts één bruikbare link gevonden, maar die dateert van 2002 dus die is al massaal verouderd. (Home Theater PC - Building a Home Theater PC)

Ik vraag niet dat jullie heel het internet gaan uitspitten ofzo, maar als er toevallig iemand een link weet, of intressante info zien staan heeft in een magazine ofzo. Zouden jullie dan zo vriendelijk willen zijn eens aan mij te denken en dat hier ff te laten weten.;)

Dank bij voorbaat:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

OS:

Windows heeft speciale "home theatre" besturingssystemen;

XP Media Center edition: Windows XP Media Center Edition 2005 Home Page

Hardware gaat vaak over gewone onderdelen die zo stil mogelijk uitgevoerd worden. (cpu's die weinig verbruiken, liefst een onboard grafische kaart met HDMI uitgang om op je flatscreen aan te sluiten...)

Qua behuizing vind je ondertussen vanalles met vb geïntegreerde schermen om zo je muziek te kunnen afspelen zonder dat je moet je tv aanzetten (vb ichbinleise.de - Media PC)

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, heb hier eigenlijk niets op toe te voegen.

HTPC gebruikt zoals kape zecht gewoon de normale hardware alleen dan vaak niet de high end maar de iets lichtere versies en de versies die pasief gekoeld zijn.

er is dan idd ook bijna altijd xp mediacenter of 1 van de betere vista versies (home premium/ultimate) op te vinden met de nodige programma van de tv kaart.

er word uiteraard extra op mltimedia gelet dus een tv kaart en geluidskaart vind je ook bijna altijd terug daar in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.