Ga naar inhoud

Midicontroller en het gebruik van een koptelefoon als DJ


2552dnfm

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Allereerst mijn excuses als ik deze vraag in de verkeerde categorie plaats, ik ben nog niet zo thuis op deze site. Graag dan even advies waar mijn vraag wel thuis hoort(:

Ik zit met het volgende:

Tijd geleden heb ik 2 boxen, een MIDI-controller en een laptop aangeschaft om te beginnen met het draaien van muziek op feesten. Na verloop van tijd kwam ik erachter dat het gebruik van een koptelefoon, om platen voor te luisteren, heel handig is. Er kan echter geen koptelefoon in mijn midi controller volgens mij.. achter op de controller staat DC ---IN / 6V 1A, wat volgens mij iets te maken heeft met een adapter, en niet met een koptelefoon

Nu heb ik een en ander gehoord over een zogeheten 'splitter'. Is het mogelijk dat ik zoiets kan gebruiken om dan in de ene opening de boxen te stoppen en in de andere de koptelefoon? En als dit mogelijk is, wat voor instellingen moet ik dan veranderen om ervoor te zorgen dat ik ook daadwerkelijk een plaat kan voorbeluisteren op het ene kanaal via de koptelefoon, terwijl een ander nummer gewoon via de boxen speelt? En wat voor splitter moet ik dan precies hebben, is hier nog onderscheid in?

Ter informatie: Mijn MIDI-Controller is een KN-Digicon20, en ik gebruik het programma Emix ME.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.