Ga naar inhoud

videohardwarefout


jopke

Aanbevolen berichten

Hallo, ineens bevroor alles en kon ik de pc niet meer normaal uitzetten (ook ctrl/alt/del hielp niet).

Ik heb hem dan maar uitgezet met de aan-uitknop en terug opgestart.Dan stond er iets van problemen,ik ging zien en kreeg dan dit scherm

post-4795-1417704928,3135_thumb.jpg

Daarna zag ik ook dat er rechts vanonder in het systeemvak enkele icoontjes verdwenen zijn ( volume / netwerk),ik kan ze ook niet aanvinken zoals ge kunt zien in deze bijlage

post-4795-1417704928,3459_thumb.jpg

Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp altijd

groetjes,jopke

http://speccy.piriform.com/results/nIQtrJQeh7gVNGT31QAr2Vn

aangepast door jopke
Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen van de processor en de harde schijf zijn aan de hoge kant.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Voor de icoontjes in het systeemvak: probeer eens wat het geeft als je het vinkje weghaalt bij inactieve pictogrammen verbergen.

Als dat niet helpt, probeer dan een systeemherstel naar het laatste herstelpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dat eigenlijk al een tijdje aan het denken omdat ik achter het ventilatortje toch nog stof zie zitten tussen spleetjes waar ik het niet uit krijg en de pc is toch al 5 jaar oud. Ik ken er zelf niets van en zal dan maar eens horen bij een computerhersteller die hier niet ver af is (heeft ook al eens een nieuwe videokaart gestoken)en daar heb je de pc al na 1 dag terug,wat wel anders is in de meeste pc winkels.

Hartelijk dank kweezie wabbit,groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,hier ben ik al terug.Ik kon niet wachten tot maandag en heb vanmorgen gebeld naar de pc hersteller.

Ik mocht de pc direct binnenbrengen en hij is nu al hersteld.De voeding was verstopt met stof dat er niet meer uitging en werd te warm.Ik zal dat nooit genoeg onstoft hebben.

Er was een bruine plek ter hoogte van de voeding op de binnenkant van de plaat die er af moet gehaald worden om in de pc te kunnen.Dat stof zal verbrand geweest zijn.

De hersteller heeft een nieuwe voeding geplaatst en een extra coolerfan.Hij heeft ook mijn ramgeheugen verhoogd van 1 naar 2gb.Nu ondervind

ik toch wel een groot verschil .Ik had me er al bij neergelegd dat 50 graden normaal was gezien de aantal jaren van de pc.Maar door

uw opmerking dat 50 graden toch niet normaal is heb ik er toch maar eens laten naar kijken met dit resultaat nu.Ik wil u nog eens hartelijk

danken voor uw hulp en tot een volgende keer ( liefst niet natuurlijk LOL )

Groetjes,Jopke

http://speccy.piriform.com/results/HxkULTMQ1McfFVfEP5W454G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.