Ga naar inhoud

Fibernet Telenet: nieuw IP adres bekomen ?


Aanbevolen berichten

Om een ander lopend topic , ivm Fibermodem en Telenet, eventueel te kunnen afronden,

zou ik eens een nieuw publiek IP adres willen verkrijgen van TN.

Vroeger deden ze dat regelmatiger , waarschijnlijk uit uit veiligheids overwegingen,

en ook wel ander zaken ('servers draaien' via hun net).

Ik heb reeds meerdere malen de modem volledig spanningsloos gezet, of signaal coax ervan uitgeplugd ,

gedurende de nacht en voormidag , dan had je meestal kans dat je een nieuw IP toegewezzn kreeg.

maar nee ...terug zelfde IP adres.

Weet er misschien een mothode om dmv een of andere handeling , of instructie (bv via CMD mode),

een nieuw IP te verkrijgen ?

voorstellen en tips zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan fibernetmodem IP adres niet veranderen.

Dat doet alleen Telenet als er een reden voor is.

Nu is het inderdaad zo dat uw IP adres nogal stabiel is en verandert uiterst zelden in tegengestelde van vroeger toen gebeurde het zowat ieder week of zo.

Mijn IP adres is nog van vorig jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , dat je zelf niet zomaar kan, is logiscch,

als het zo is, dat ze maanden tot een jaar of meer je IP behouden ,heb ik niet veel problemen meer .

maar gebruik je ook 'hoger poortnr voor het een of ander ?

en ge zit volledig vast met ''mijn telenet' instellen, de fibermodem moet toch wel via intern net te benaderen zijn ook,

maar dan zien ze nog alles voor wat je TN wilt gebruiken, daarom geen criminaliteit,

maar zij hebben volledig inzicht in je privacy ook !

maar gewoon : vd huidige technieken gebruik maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de port-instelling: geen problemen, (laat de modem via 'mijn telenet' toe).

maar wel misschien een probleem : Fiber TN laat je geen DDNS toe.

en ik heb DDNS ingesteld in Cam, maar wat er juist gebeurt als TN IP veranderd..... ?,

zou in principe ook moeten werken, maar nog nooit gebruik ervan gemaakt ,

tenzij alleen via eigen router (nu uitgeschakeld) ,

dat is de bedoeling waarom ik eens een ander IP van TN zo willen ...

om te weten als de CAM juist 'zijn werk doet ivm DDNS )

maar als het zo lang duurt vooraleer je een ander IP krijgt is dat ook niet zo erg.

aangepast door Lucas52
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee , die eigen router, als de fiber router/WiFi van TN uitgeschakeld is, geeft mijn eigen router een intern IP adres in de reeks van 290.x.x.x of 291.x.x.x, door naar de DDNS !!

dus een IP toegekend door ergens ..? de TN modem systeem .....kan nooit mijn publike IP adres van TN zijn ....maar daar ben ik niets mee, als ik niet op mijn eigen intern netwerk zit....,en ergens anders ben ! begrijp je ?

ja , inderdaad .......mijn router Linksys deed dit al jaren bij TN, zonder fibermodem;

---------- Post toegevoegd om 00:05 ---------- Vorige post was om 23:55 ----------

ahja , ik vind het ook 'vreemd' dat TN er niet aan gedacht heeft ,

maar heb hun 'technische dienst gebeld , en die gingen volledig 'de mist in,

als ik over het publieke IP van TN en, intern netwerk-IP,

dan nog meer als ik over PortFWD, DHCP en DDNS sprak....

en trouwens nog meer: de CAM's hebben een 'fixed IP (maar niet in de 'range 290.x.x.....) op intern netwerk ...!

en ook daar heeft TN, als ik via mijn intern netwerk kijk toch geen last van , of overlasting op hun net -

ze hebben er trouwens geen toegang toelating voor , is beveiligd natuurlijk !

aangepast door Lucas52
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik bekijk dit , ziet er interessant uit ,....... maar nu: gaan rusten ...bedankt voor uw hulp en bijstand .

voor mijn publieke IP van TN , is dat geen probleem als ik thuis ben hoor...... maar ja, zit je op een ander locatie en ondertussen heeft TN het IP veranderd (volgens de wetten van Murphy !) ...zit ik daar....

(misschien met een 'homespot ....., die ikzelf ook ter beschikking stel.... ?)

maar der zijn nog wel andere oplossingen die waarschijnlijk heel eenvoudig zijn .... toch voor sommige cams

maar om me daar volledig te kunnen uitspreken ,wil ik eens een nieuw IP van TN verkrijgen...

NB. mijn Linkssys router is WRT54G......maar die mag er eventueel definitief van tussen....

is trouwens nu via fiber WiFi en router

aangepast door Lucas52
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.