Ga naar inhoud

Trojaans Paard PSW.Generic9


Aanbevolen berichten

OK. Ik heb nog wel HiJackThis op de laptop staan, die moet ik deinstalleren neem ik aan. Ook had ik nog wat vragen, ik zou het op prijs stellen als u die even zou kunnen beantwoorden:

Waarom hebben alle Trojan Horses een andere extensie? (Slaat op zich helemaal nergens op :P)

Is het mogelijk om iemands PC te hacken via MSN?

Hoe komen Trojans in een PC? Ik weet dat ze via gedownloade bestanden binnenkomen, maar kan het ook op andere manieren?

Hartelijk bedankt voor het fixen van de laptop, geweldig!

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voorkomen kan je doen door een combinatie van verschillende zaken, maar geen enkel systeem is 100 % veilig :

1) Zorg in de eerste plaats dat al je Windows updates gedaan worden. Dit kan je automatisch laten gebeuren in je configuratiescherm.

2) Je andere software (zoals flashplayer) moet eveneens steeds up to date zijn. Een zeer handige tool die dit automatisch voor jou kan doen is Secunia PSI.

3) Bezoek geen s e x sites of klik niet op onveilige bestanden. Kan je niet aan de verleiding weerstaan, installeer dan sandboxie. Als je daarmee start, kom je in een soort zandbak terecht waarbij er (theoretisch) geen virussen tijdens de zandbak-sessie op je pc kunnen. Sandboxie is hier te downloaden.

4) Klik niet te snel op "Next" bij de installatie van een programma. Standaard staat het installeren van vervelende balken reeds aangevinkt. Vink die dus uit.

5) Hou je administrator account enkel om zaken te installeren of te verwijderen. Maak voor jezelf een bezoekersaccount, die minder rechten heeft en stel een goed paswoord in op beide accounts.

6) Zorg natuurlijk dat je een Firewall en antivirusprogramma geïnstalleerd hebt, waarmee je regelmatig je computer scant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, nogmaals hartelijk dank voor het fixen en de tips. Nu kan ik 'Opgelost' klikken!

Erik

---------- Post toegevoegd om 19:45 ---------- Vorige post was om 19:44 ----------

OK. Hartelijk dank nogmaals voor het verwijderen van de Trojans en ook voor de tips! Nu op 'Opgelost' klikken! :-)

---------- Post toegevoegd om 19:45 ---------- Vorige post was om 19:45 ----------

Hmm.

Blijkbaar was het bericht toch verzonden nadat ik een tijdje al uitgelogd stond... Daarom dus het dubbele bericht, een beetje te snel gekeken.

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.