Ga naar inhoud

Herstelpunten in Windows 7 zijn weg


PietH

Aanbevolen berichten

Er is voldoende ruimte gereserveerd bij sysyteembeveiliging-configureren-schijfruimtegebruik.

Een paar herstelpunten waren zichtbaar. Na een automatische chkdsk tijdens het opstarten waren alle herstelpunten verdwenen. Ik ben al een paar keer herstelpunten kwijtgeraakt.

Kan ik herstelpunten ook extern opslaan?

Groet, Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar.

Vandaag zijn weer alle herstelpunten weg.

Ik heb het kopie teruggezet in C:\windows\logs\SystemRestore.

Deze punten zijn niet zichtbaar in de tabel waar de herstelpunten behoren te staan bij de optie 'systeemherstel starten.

Als ik een nieuw herstelpunt maak, zie ik alleen dat punt staan.

Voor mij een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik was fout met de vorige lokatie van de bestanden alhoewel die logs ook met de herstelpunten te maken hebben.

Maak via de mapopties ook de verborgen mappen zichtbaar en kijk dan op de C naar een map System Volume Information.

Daarin zouden de echte herstelpunten moeten staan.

ik kan deze map niet vinden, maar weet wel wat bij de oorzaak was:

- ik heb het opruimprogramma System mechanics draaien en als die de optimize harddrive uitvoert, verdwijnen de herstelpunten; ik heb die functie uitgezet en dan blijven de herstelpunten wel aanwezig.

- ik verdenk ook sommige malware ervan want het is mij ook wel gebeurd dat systeemherstel automatisch steeds uitgeschakeld werd.

ik ben geen deskundige, maar je ontdekt weleens wat :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo PietH.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.