Ga naar inhoud

Kopie van windows


Aanbevolen berichten

PCH,

ik heb onlangs een nieuwe pc van HP gekocht. Eerlijk gezegd is het een beetje ingewikkeld voor mij. Heb een "back-up" gemaakt. Is dat dan voldoende als bv mijn systeem crashed of kapot is om vanaf die cd op te starten? Eerlijk gezegd is dat enkel een kopie van de "belangrijke bestanden" maar niet van het systeem Dan heb je ook nog een mogelijkheid om een systeemkopie te maken. Is dit dan beter? Stel uw harde schijf is kapot en je kan niet meer bij uw bestanden... De recovery staat ook op dezelfde harde schijf he. Ik kom waarschijnlijk wat verward over, maar dat is het ook voor mij. Dus hiervoor mijn excuses. Ik heb ook onlangs een melding van Hp zelf gekregen om een soort van kopie te maken van het systeem, maar toen had ik enkel RW dvd's liggen en daar mocht ik dat blijkbaar niet op doen. Dus heb dat gesloten, maar ik kreeg precies niet meer die melding en ben ik bang dat ik mijn "kans" verkeken heb. Ik vind ook die betreffende tool of pop up van hp assistant terug. Waar is het mogelijk om gewoon een kopie van windows 7 te maken van mijn eigen nieuw gekocht systeem. Vroeger kreeg je er altijd die cd bij, maar blijkbaar nu niet meer.

Dus heel kort:

1 wat is het beste dat ik doe?

2 Herstelschijf en back-up van bestanden zijn gemaakt op dvd en liggen veilig weg, is dat dan genoeg?

3 Moet ik gewoon wachten tot HP terug vraagt om die bewuste dvd-r te maken van het systeem?

4 Indien ik niet moet wachten, moet ik dan gewoon een systeemkopie maken? Heb 8 DVD-r in voorraad, is dat dan genoeg?

Voila een hele brok voor een zondag ochtend hé. Het zou toch tof zijn dat ik eindelijk met een gerust hart kan verder spelen en surfen.

Mvg, Kenneth en alvast bedankt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg...

de laatste keer dat ik een back-up deed, stond er maar echt klein striepje data. Maar nu heb ik dat opnieuw gedaan en is de dvd zo goed als vol, bijna 4gb. Op die dvd staat er een autorun bestand "HP recovery". Is dat hetgene ik moet hebben nu? Heb ook een andere dvd met amper iets op, maar die bevat een bestandsmappen Boot, efii en sources. Is dit ook een dvd die ik moet houden of opbergen? Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je een herstelschijf en een back-up van je bestanden gemaakt hebt is al heel goed.

Maar best is dat je ook recovery dvd's maakt en een volledige image van je systeem.

Die volledige image plaats je best op een extern medium zoals op een externe harde schijf en/ of dvd's.

Hou er rekening mee dat cd/dvd's na een vijftal jaren misschien niet meer leesbaar zijn.

Een volledige image van je systeem kan je maken met gratis software (klik erop).

Via deze link vindt je ook nog een handleiding en een link naar gratis software.

Wat betreft die recovery dvd's, als je niet zeker bent hoe ze te maken geef dan het volledig model en modelnummer door van je HP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Kenneth,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.