Ga naar inhoud

Een low-budget gaming pc samenstellen, noob vraagt om hulp!


Aanbevolen berichten

Liefste pc-helpforum-jongetjes en -meisjes,

Het ding is, ik zit al jaren met een laptop die in feite op het stort hoort. op Can You RUN It | Can I run that game | Game system requirements is er geen enkel spel waar dat mijn pc aan voldoet. Gelukkig is die site niet altijd volledig accuraat en zijn er dus nog wel enkele spelletjes die mijn pc aan kan, maar dan zit je weer met een verschrikkelijk lag. Nu goed, na jaren met deze fail-pc eindelijk een nieuwe pc dus, yesh! :3

Na ff browsen ben ik er echter op gekomen dat een degelijke gaming desktop al gemakkelijk boven de 1000 euro kan gaan kosten en zoveel heb ik er spijtig genoeg niet voor over. Nu zou ik er zelf eentje willen samenstellen, aangezien ik gehoord heb dat dat goedkoper zou moeten zijn dan een al samengestelde pc.

Dat met een budget van ca. 500 euro.

Probleem is... Ik heb absoluut geen verstand van computers wat betreft hardware, dus wend ik me tot jullie.

Hoe mijn budget te spenderen?

Bedankt!

edit: ik heb al een redelijk beeldscherm in bezit

aangepast door Archior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig om dit lijstje in te vullen:

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?

Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.

Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.

Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.

Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?

Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?

Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Heeft u een specifieke (web)winkel in gedachten?

En je moet wel weten dat 500 euro een erg laag budget is, al helemaal als daar nog een besturingssysteem bij moet en je hem moet laten installeren.

Dus overweeg ook om of je budget te verhogen of nog even door te sparen...

P.S. Het is niet onmogelijk, want ik heb vorig jaar een pc gemaakt van 550 euro, en kan gewoon op hoge settings games spelen als BF3(zonder lag etc), maar dan moet je zelf W7 hebben hem assembleren en zonder randapparatuur.

aangepast door ThomasH
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.