Ga naar inhoud

Een low-budget gaming pc samenstellen, noob vraagt om hulp!


Aanbevolen berichten

Liefste pc-helpforum-jongetjes en -meisjes,

Het ding is, ik zit al jaren met een laptop die in feite op het stort hoort. op Can You RUN It | Can I run that game | Game system requirements is er geen enkel spel waar dat mijn pc aan voldoet. Gelukkig is die site niet altijd volledig accuraat en zijn er dus nog wel enkele spelletjes die mijn pc aan kan, maar dan zit je weer met een verschrikkelijk lag. Nu goed, na jaren met deze fail-pc eindelijk een nieuwe pc dus, yesh! :3

Na ff browsen ben ik er echter op gekomen dat een degelijke gaming desktop al gemakkelijk boven de 1000 euro kan gaan kosten en zoveel heb ik er spijtig genoeg niet voor over. Nu zou ik er zelf eentje willen samenstellen, aangezien ik gehoord heb dat dat goedkoper zou moeten zijn dan een al samengestelde pc.

Dat met een budget van ca. 500 euro.

Probleem is... Ik heb absoluut geen verstand van computers wat betreft hardware, dus wend ik me tot jullie.

Hoe mijn budget te spenderen?

Bedankt!

edit: ik heb al een redelijk beeldscherm in bezit

aangepast door Archior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig om dit lijstje in te vullen:

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?

Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.