Ga naar inhoud

labelprinter van brother


Aanbevolen berichten

Ik ging over tot de aankoop van een "brother p-touch 1230 pc". Ik moet dat ding telkens openen via wine (geen probleem) maar als ik dan het ingevoerde label wil printen krijg ik telkens de melding dat er een fout opgetreden is. Er wordt aangeraden om de labelprinter uit en terug aan te zetten als ik deze melding krijg. Blijkbaar helpt dit echter niet. Deze labelprinter is dus, volgens mij, niet volledig geïnstalleerd. Ik probeer het kleinood als een nieuwe printer toe te voegen, moet hier een url voor aangeven maar blijkbaar wordt dat leuke machientje niet gezien in de usb ook al kan ik in het venster van de p-touch de labels aanmaken. Iemand die weet hoe ik dit aan het werk krijg. OS is ubuntu 12.04

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet kunnen testen bij gebrek aan dergelijke printer, maar probeer volgende stappen uit te voeren:

* Ontkoppel de printer

* Download het bestand: http://apz.fi/blabel/blabel_0.06-1_all.deb

* Open de terminal en typ het volgende:

sudo apt-get install libgtk2-perl libgtk2-gladexml-perl libgd-gd2-perl

Als één van bovenstaande pakketten reeds zijn geïnstalleerd zal je hier melding van krijgen.

* Verbind de printer met de computer en zet de printer aan. Als je een melding krijgt dat er geen drivers werden gevonden, dan mag je deze voorlopig negeren.

*Open CUPS via de browser door naar het volgende adres te surfen: localhost:631.

* Klik op “Adding Printers and Classes” –“Add printer”.

* Vul je username en paswoord in.

* De printer zou moeten verschijnen onder "Local devices". Selecteer deze en klik op Volgende/Continue.

* In het volgende venster wijzig je de optie "Brother" naar "Other Manufacturer" en "Generic text-only printer".

* Ga naar de map waar je het bestand blabel_0.06-1_all.deb hebt geplaatst en pak het uit. Dubbel klik daarna op de blabel-file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het zelf niet testen, dus ik schrijf enkel maar wat ik kan terug vinden op het internet.

Op deze website schrijft men het volgende:

Switch the printer to 'extended' mode (flip the switch at the back to 'E'), connect it to your box and turn the printer on.

Dus achteraan op de printer moet er een knop te vinden zijn. Deze moet je plaatsen op "E".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.