Ga naar inhoud

LaCie harde schijf probleem - map niet toegankelijk


Robertt

Aanbevolen berichten

Ik heb een zéér grote backup gemaakt van bestanden op een aparte harde schijf omdat er aan deze pc moest worden gewerkt. De LaCie heeft een aan/uit knop, heb altijd op deze manier de schijf gebruikt en nooit problemen gehad. Maar nu kan ik de gekopieerde bestanden niet meer lezen op de LaCie. Mijn ganse backup had ik in 2 mappen geplaatst op de HD, als ik op deze mappen klik krijg ik: ... is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd of onleesbaar.

Als ik rechts klik op een van die mappen en klik op verkennen geeft hij aan 0 bytes.

Help aub :-( alvast dank!

Aub een stap voor stap methode, via google kwam ik op een thread waar dit programma werd aangeboden http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk maar ik weet totaal niet waar te beginnen omdat er minstens 3 exe files staan wanneer ik dit uitpak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welke software heb je die backup gemaakt?

Heb je misschien de harde schijf uitgeschakeld terwijl die nog met een bewerking bezig was?

Je kan de schijf best niet uitschakelen met de knop voordat de PC uit staat, ofwel moet je eerst de functie "hardware veilig verwijderen gebruiken".

Staan er nog andere bestanden op die schijf die je wel nog kan openen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was geen programma nodig vermits ik gewoon mappen gecopy/paste heb naar de LaCie, het ging om bestanden (documenten, foto's etc...) en niet om een letterlijke backup.

Ik heb na het overzetten de computer gewoon heropgestart en dus het kopieren zeker niet onderbroken of de lacie onveilig verwijderd.

Buiten de twee backup mappen staan er nog enkele dingetjes op van LaCie, die kan ik gewoon openen (zie screenshot)

post-30195-1417705005,9952_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik weet totaal niet waar te beginnen omdat er minstens 3 exe files staan wanneer ik dit uitpak.

Je hebt de Windows versie nodig.

post-23245-1417705006,1975_thumb.jpg

Ik ga er van uit dat je externe schijf geformatteerd is in NTFS' date=' dan vindt je in deze link een handleiding hoe je kan zoeken naar verloren bestanden.

Kies als locatie waar de gevonden bestanden naar toe geschreven moeten worden NIET die externe schijf maar een andere.

Anders worden je bestanden misschien overschreven.

***********************************************************

Je kan ook [b']Free Data Recovery wizard[/b] (klik erop) proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.