Ga naar inhoud

usb printer all-in-one in netwerk


frodoke

Aanbevolen berichten

ik heb zopas een nieuwe modem(fritz!box WLAN 7360) gekocht/geïnstalleerd omdat ik ook een laptop in huis heb. Via deze modem(usb) is er een printer aangesloten(hp psc 1350 all-in-one), maar met m'n desktop kan ik de printer niet aan de praat krijgen(laptop geen probleem, draadloos internet en printen).

Desktop is met aangesloten aan LAN poort 1 met netwerkkabeltje(beste en snelste verbinding)

Kan ik die printer misschien bereiken via de draadloze netwerkkaart die in de desktop zit? Maar toch gewoon online dingen(mailen, internet enz.) via het netwerkkabeltje, aangezien dit de beste en snelste verbinding is

Ik ken niet veel dat netwerkgedoe, eerlijk gezegd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met de laptop kan printen die aangesloten is op de router dan maakt het niks uit dat de pc lan of draadloos is.

Je kan op dezelfde manier als de laptop installeren.

Wel dient je op te letten dat je de juiste driver gebruikt in functie van Windows type en 32 of 64 bits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, maar ik heb bij die laptop niets moeten installeren.(fritz!box werkt als een soort van printserver volgens specs, voor alle duidelijkheid) Die vind/vond vanzelf die printer als ik iets wil afdrukken, bij de desktop vind ik die printer (draadloos) niet. Nu was die printer wel eerst rechtstreeks(usb) aan de pc verbonden-nu hangt die aan de fritz box. Dus pc zoekt waarschijnlijk die printer op usb-poort...

Wat moet in dit geval doen, stap voor stap, want ik geraak er zo niet uit. :) Ik wil online blijven via netwerkkabel en printen draadloos. Ik ben er bijna zeker van dat ik draadloos online(=theoretisch 500Mbit/s) ga met desktop dat ik de printer automatisch kan laten werken, maar is niet de ideale oplossing omdat een netwerkkabel-verbinding nog altijd de beste/snelste verbinding is. (=1Gbit/s)

Nu moet ik eerlijk zijn, er is een extra tooltje dat ik op m'n pc kan installeren van AVM(is fritz!box) voor (oudere) usb printers all-in-one waarmee dit zou moeten werken, maar ik dacht:desktop heeft draadloze netwerkkaart, laptop kan dit draadloos dus desktop ook??? :) dit is m'n plan B :)

Alvast bedankt voor de reply

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij laptop:

Ga naar apparaten en printer

Klik met de rechtermuisknop op de printer en dan op eigenschappen van de printer klikken. (niet eigenschappen !!!)

Klik op tab poorten.

Je ziet daar een poort aangevinkt en klik op poort configureren en dan ziet je hopelijk de IP adres.

Staat TCP/IP bij poort?

Klik annuleren.

Zo ja dan naar pc gaan en daar naar de printer enz.

Bij tab poorten klik je op poort toevoegen en kies TCP/IP en geeft in de bovenste vak naam van de printer en in de tweede vak typ je de poort en dan op OK klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen vanalles geprobeert met die poort-instellingen, het werkt niet goed;printer begint te printer maar halfweg stop die en geeft foutmelding

Ik heb nu een tooltje geïnstalleerd van fritz!box(usb remote connection) op pc en laptop, dit werkt prima voor mij

bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om de oplossing te laten weten.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.