Ga naar inhoud

Draadloze router altijd op modem aansluiten?


Gast

Aanbevolen berichten

Goeienavond,

Wij hebben hier thuis zo'n 'internetblok' (ben de naam kwijt) waar je zo'n internet kabel moet insteken om internet op je PC te hebben, en 1 van die 'blokken' steekt in de modem, het is te zeggen is er mee verbonden. Door die 'blok' kunnen wij die andere 'blokken' in een stopcontact steken en dan via de kabel met de laptop verbinden. Zodat wij eigenlijk mobiel bekabeld internet hebben. (Er zijn hier 3 'blokken', die maar 3 verschillende PC's kunnen 'onthouden', willen we een andere PC erop aansluiten, moeten we ff de modem resetten, en een andere PC uitschakelen) Als jullie mij nog kunnen volgen. :D

Maar nu was ik aan het denken om een draadloze router te kopen (bijvoorbeeld voor gsm, iPod,....), maar de modem zelf staat veel te ver weg (in de garage), en ik wil proberen om zonder zo'n wifi extender te werken.

Nu was ik aan het denken om 1 van die 'blokken', (dus niet degene die in de modem in de garage steekt), continu in het stopcontact te laten steken (bijvoorbeeld in de living), en daarop de draadloze router aan te sluiten, en of dat dit dan zou werken, zonder dat de router rechtstreeks is aangesloten op de modem in de garage?

EDIT: Het is dus een Internet Adapter Stopcontact

Zoiets in den aard: Klik%20Aan%20Klik%20Uit%20ITT85.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zonder probleem een router aan de powerline aansluiten.

Maar voordat je een router koop zo ik willen weten wie uw provider is.

Da's een meevaller.

Provider is Telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebt je misschien een modem/router met wifi?

Zeker een jaar of 8 al dezelfde, dus ik betwijfel het, is gewoon zo'n standaard Motorola modem volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.