Ga naar inhoud

Thuisnetwerk met Modem/Router/NAS/PC draadloos en LiveWire


zomers

Aanbevolen berichten

Hallo

Aangezien ik geen antwoord vind in de bestaande discussies post ik hier mijn probleem / vraag :

Ik heb mij een IOMEGA NAS IX2-200 4T aangeschaft voor het veilig opslaan (Raid 1) van mijn gegevens en eveneens om muziek te kunnen streamen via Logitech Squeezebox Touch zonder dat de PC steeds aangezet moet worden.

Ik wil hiervoor een thuisnetwerk (draadloos en via WD Livewire) opzetten met volgende toestellen :

Modem TELENET

Via WD Livewire :

Router CISCO E4200

Nas IOMEGA IX-2 200

PC

Digicoder TELENET

Streamer LOGITECH Squeezebox Touch

Wireless :Tablet Laptop Smartphone

Ik heb een schema in PDF bijgevoed hoe alles momenteel gekoppeld is.

Sinds ik het zo heb aangesloten werkt het internet veel trager.

Internet gaat via LAN en zou dus zeker sneller moeten zijn dan vroeger(wireless).

Het netwerkcemtrum detecteert 2 verbindingen op de PC nl : CISCO E4200 (wireless) en CISCO 03535 (LAN)Ook kan ik de MP3's die zich op de NAS bevinden niet streamen zonder de PC aan te zetten.De Livewire heb ik onderling gekoppeld met WD Livewire Utility...Was is de juiste manier om dit netwerk op te zetten ?

netwerk.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOGITECH Squeezebox Touch hoort aan de zijde van Cisco E4200 verbonden te zijn.

Probleem bij u dat je 4 WD Livewire hebt waar ook de digirecoder is aangesloten.

Je kan best Digirecorder rechtreeks naar Telenet modem aansluiten door bijvoorbeeld een ander powerline merk te kopen zoals WD Livewire

Op basis van uw schema zou ik een WD Livewire (van modem) uitschakelen zodat je er 3 over hebt.

post-6829-1417705018,3877_thumb.jpg

Ik ga vanuit dat je geen Telenet modem/router (draadloos) hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.