Ga naar inhoud

temperatuur te laag???


Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn pc valt al zo'n drie maand uit, tamelijk snel bij het opstarten (zo'n 5 minuten of minder). Dan heb ik eens een elektrische verwarmer naast mijn open pc kast gezet en raar maar waar dan valt hij totaal niet meer uit.

Ik zet die verwarmer ook niet op koken hé, maar ik schat toch dat er ongeveer 22 graden uitkomt.

In bios zegt hij dat de temperatuur van het moederbord 25 graden is en cpu 35 graden.

Toch een beetje raar, normaal hebben mensen last van oververhitting en ik moet hier nog wat gaan bijstoken. Iets is hier dus wel degelijk mis me dunkt, dus suggesties zijn welkom want ik ben da verwarmerke ferm beu aan het worden. Met de zomer in het verschiet is het misschien wel een voordeel :).

mijn systeem heeft een asus a7nx8x-x moederbord en amd athlon xp 1700+ processor

greetz,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is inderdaad wel een heel erg vreemd probleem ja!

kunt u de pc eens open schroeven?

misschien ziet u daar rare dingen? (grote stofophopingen of andere dingen, vreemde lucht o.i.d. ?)

laat het ons weten :)

mocht u niet zeker zijn dan kunt u natuurlijk al tijd 1 of meerdere foto's bijvoegen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je zou kunnen proberen is om de snelheid van je fannetjes aan te passen of er een case fan uit te halen (mits je die hebt natuurlijk)

misschien levert dit resultaat....

anders alleen de verwarming eens aanzetten tijdens het opstarten en na 10 minuten uit zetten?

ik zou het niet echt weten want dit is nou niet iets wat je dagenlijks tegen komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat er ergens in de bios een optie waardoor de pc zichzelf uitschakelt als de temperatuur te hoog opgelopen is?

Indien ja zou ik die eens uitschakelen, misschien loopt er iets mis met het interpreteren van een sensor waardoor de pc denkt dat hij te warm loopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het er gisteren eens over gehad met iemand die ik ken en hij zei wel iets wat nuttig zou kunnen zijn.

misschien komt het omdat als de binnenkant van de pc warm word dat het moederbord een heel klein beetje uitzet en dan contact maakt... als er zonder kachel word gestart dan word het mobo net niet warm genoeg en zet dan miss net niet ver genoeg uit..

dus misschien is het moederbord wel niet meer in orde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer te overclocken door iemand die weet hoe het moet en kijk of het probleem nog steeds bestaat.

als het probleem verdwenen is komt het omdat je CPU te koud wordt (wat mij heel onlogisch lijkt)

het kan ook inderdaad iets zijn met de censoren... maar dan zou hij normaal gezien ook zonder kacheltje uit moeten vallen...

ik weet het ook niet ... ik geef alleen maar suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.