Ga naar inhoud

boot manager problem


Aanbevolen berichten

Ik kocht tegen een zacht prijsje een oudere desktop met 80 gb schijf en daarop windows 7, dus dat was mooi meegenomen. Begin meteen al mijn bestanden en vooral veel muziek en foto's erop te zetten. Omdat de bestanden op een andere pc stonden, moest ik die dus via het netwerk overzetten en kon ik niet volgen hoeveel schijfruimte ik over had. Deze zaak duurde nogal lang (3 uren), dus liet ik de installatie haar werk doen. Toen alles geupload was sloot ik de pc af en ging welgemoed ter bed. De volgende morgen zet ik hem aan en krijg meteen een foutmelding: bootmgr compressed. Na wat opzoeken stel ik vast dat dat betekent dat de schijf is vastgelopen omdat ze kennelijk compleet vol was. Via een oude knoppicillin schijf die ik gelukkig nog in mijn bezit heb kon ik de pc inkijken en ja hoor: nog 7 bytes over! Nu is dat eenvoudig te verhelpen, als je een systeemhersteldiskette heb, wat ik dus niet had en ik heb er in mijn onschuld niet aan gedacht eerst een veiligheidskopie te maken.

Tot overmaat van ramp werkt mijn F8 toets niet, dus kan ik ook geen veilige modus uitvoeren. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat de harde schijf niet herkend wordt (met fdisk zie ik dat die als non-DOS schijf wordt aanzien).

Uiteindelijk is mijn vraag of er nog andere mogelijkheden zijn om in de schijf te geraken en daar wat GB's vrij te maken. Of kan ik ergens aan een systeemhersteldiskette geraken (als dat legaal is natuurlijk).

In negatief geval zal ik er vista moeten opzetten, hoewel erg tegen mijn zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw uitleg goed gelezen... ;-)

Nam jij het topic door waar ik naar linkte in bericht 2 ?...je kan de complete handleiding voor het gebruik van een herstelschijf doornemen en je kan een herstelschijf downloaden.

Met deze herstelschijf kan je een herstelpunt terugzetten: je kan dus terugkeren naar een tijdstip waarop de schijf nog niet volledig gevuld was...je hebt tevens de mogelijkheid een opstartherstel uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mea culpa, het is wel een berg info die ik moet verwerken. Waar zit precies het deel dat over die herstelschijf handelt? Ik heb dat van de command prompt afgedrukt maar kon er niets mee doen omdat daar ook de win 7 schijf voor nodig is (voor zover mijn klein verstand mij geen leugens wijsmaakt).

Bedankt voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggesties. Wat ik eigenlijk niet versta is hoe je een systeemherstel-cd kunt maken als je geen tweede windows 7 computer hebt (mijn andere pc werkt met Vista). Maar ik heb inmiddels iemand gevonden die de zaak voor mij zal klaren, dus hoef ik het wiel niet terug uit te vinden. Ik ben dan meteen ook voorbereid voor de volgende crash...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.