Ga naar inhoud

Vista of Win XP


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

In januari kocht ik mij een laptop aan. Daar zat Vista reeds op geïnstalleerd. Eigenlijk ben ik een beetje ontgoocheld in Vista. Mijn laptop draait niet echt snel. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Er zit nochtans 2 GB Ram in.

Een vriend van mij raadt me aan om er Win XP op te zetten. Ik heb nog een CD met Win XP (van mijn vorige PC). is het mogelijk om de harde schijf van mijn laptop te formatteren en er XP op te zetten? Zijn de Service Packs nog beschikbaar voor Win XP via het net? Zal mij dit snelheidswinst opleveren?

Of raad je het mij af om dergelijks toeren uit te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als u probeert die windows xp te installeren dan zult u van een koude kermis terug komen ben ik bang!

deze is namenlijk aan uw andere pc gebonden en kan/mag niet op de laptop worden geinstalleerd.

u zult daar dus een niewe voor moeten halen ben ik bang....

wel is er soms de mogenlijkheid om te downgraden naar xp...

maar dat kan enkel als u vista business of ultimate heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hiervoor altijd op een desktop gewerkt?

Indien ja, probeer eens tijdelijk met de laptop van een ander met gelijkaardige specificaties maar met XP erop te werken. Ik heb zelf een laptop & een vaste pc in gebruik met XP op (vaste pc is een AMD 4400x2, 1 gig ram en de laptop een C2D 5500, 2 gig ram).

Ik merk dat mijn vaste pc duidelijk een héél pak sneller is dan mijn laptop, ook al is de processor iets trager & zit er maar de helft van het ram in. iets waar héél weinig op gelet wordt is de snelheid van de harde schijf. In mijn vaste pc zit er een raptor (10.000 toeren schijf), en in de standaard laptop zit er een 5400 toeren schijf (en in verschillende sony's zlefs maar een 4200 toeren schijf). Hierdoor duurt het langer voor er aan de gegevens geraakt kan worden (bij de desktop is dat zo'n 3 milliseconden; bij de laptop zit dat op bijna 30 milliseconden). Als je dan een zwaar programma opent dat veel kleine bestanden laadt (en de meeste programma's lezen uit veel files in) dan heb je gewoon veel meer tijdsverlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.