Ga naar inhoud

FCCU virus


Aanbevolen berichten

hoi,

ik zou een hijackthis log plaatsen, maar helaas kan ik mijn pc enkel nog 'normaal' opstarten (safe mode en laatste bekende configuratie herstarten de pc om me opnieuw de keuze te geven). opgestart werkt taakbeheer niet en zodra ik de internetkabel terug insteek verschijnt het fccu scherm. hierdoor zit ik vast met enkel rkill en een jaar oude versie van mbam. Ik kan altijd via een usb stick bestanden overzetten via mijn laptop (heb hijackthis en laatste versie van mbam gedownload) maar wist niet of het een goed idee was om dit te doen zolang ik niet in veilige modus kan opstarten.

Anyhow, ik hoop dat iemand me kan helpen :>

cheers,

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tom,

welkom op PCH!

Maak op een andere pc een Avira rescue cd aan en laat die je besmette pc eens onder handen nemen.

Downloadlinks en een handleiding vind je HIER terug.

Probeer daarna je pc terug op te starten in normale of veilige modus met netwerkmogelijkheden om het HJT logje te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, Dit is wel een heel speciaal gevalletje. :-)

Een FCCU infectie waardoor de pc niet meer kan opstarten heb ik nog nooit gezien.

Maar we geven niet op! Laat ons nog wat dieper graven! ;-)

Download Hiren's boot cd en start je pc hiermee op.

Bij de antivirustools op die cd kan je Combofix uitvoeren.

Laat deze eens scannen. Klik ondertussen nergens op, het is normaal dat dit een tijdje kan duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

  • Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

post-32101-1417705035,5764_thumb.jpg

  • Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Start je besmette computer nu op via de USB stick.

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

post-32101-1417705035,6109_thumb.jpg

" Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.

" Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

post-32101-1417705035,6333_thumb.jpg

" Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.