Ga naar inhoud

printer wilt niet meer printen terwijl er genoeg inkt is


SirJohn

Aanbevolen berichten

allereerst ik heb de canon mg5250

het is een mooi dingetje maar houd totaal op met werken als de inkt op is.

zodra er een cardridge leeg is dan vertikt ie gewoon te printen voordat ik een nieuwe cardridge gekocht heb.

en dan geef ie ook dood leuk een linkje waar ik die dingen kan kopen... wat overigens ook wel handig is want dan weet ik ook gelijk welke ik moet hebben.

mijn vraag is nu eigenlijk valt zoiets te omzeilen en zo ja hoe?

want andere cardridges zijn nog niet leeg.

wat mijn vorige printer deed als zwart bijvoorbeeld op was dan ging hij van de kleuren cardridge zwarte inkt maken.

hij ging pas zeuren op het moment dat echt alle cardridges leeg zijn....

deze canon is een vrij nieuw apparaat dus ik ga er zeker vanuit dat hij dit op zn minst ook wel kan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je Canon heb je 5 aparte inktpatronen daarvan zijn er vier voor je kleuren te maken: geel, magenta, cyan en een smal zwart patroon.

Het vijfde patroon is een groter zwart patroon en dient om bijvoorbeeld zwarte tekst af te drukken.

En dat je printer niet wil printen als de inkt op is, is misschien maar goed.

Als je een bepaalde kleur wil printen moeten verschillende kleuren aangesproken worden om een andere kleur aan te maken.

Trouwens bij een Canon printer wordt je ruim op tijd verwittigd dat een bepaalde kleur bijna op is, tijd genoeg om voor een vervangpatroon te zorgen.

Ik zou niet weten wat je er aan gaat winnen om te wachten tot alle patronen leeg zijn.

Het is juist heel gemakkelijk dat je ze apart kan vervangen, bij sommige printers ( zeker de oudere) was maar 1 cartridge met meerdere kleuren erin om kleur aan te maken.

Was 1 kleur op moest je een gans patroon vervangen om een goede kleur te bekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen heeft de powers om alles maar te kunnen aanschaffen

ik vind het gewoon belachelijk dat het apparaat de boel blokkeert zodra een cardridge leeg is... hij kan makkelijk met het andere inkt nog printen.

dat ter zijde zijn die dingen nog prijzig ook vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Sir John,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.