Ga naar inhoud

beelscherm verkleurt en loopt vast


Timmers1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds een 2 tal weken een laptop die vastloopt. Als het een tijdje geleden is dat hij heeft opgestaan, start ie normaal op. Ik kan de laptop dan normaal gebruiken maar na een uurtje ofzo, meestal bij een Youtube filmpje (maar gisteren ook bij de weergave van de thumbnails van foto’s op een geheugenkaart), loopt ie vast. De cursor begint te ‘draaien’ en er komen flitsende gekleurde puntjes op het scherm. Nadien ‘vervaagt’ het beeld in een kleurrijk strepenpatroon. Kan dan enkel de power knop gebruiken om uit te schakelen. Als ik dan opnieuw opstart, vraagt hij om in veilige modus op te starten.

Tijdens het normaal gebruik krijg ik ook de melding dat sommige stuurprogramma’s niet opgestart werden.

Zou er iets met de driver van m’n grafische kaart kunnen zijn? Of is die kaart het zelf aan het begeven? Kan ik dit nakijken? Of heeft er iemand een ander idee wat het probleem kan zijn?

Laptop draait op Vista.

Alvast bedankt.

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Timmers1,

welkom op PCH.

Kan je het merk en de volledige type-aanduiding van de laptop vermelden ?...je vindt deze gegevens op de onderzijde van het toestel.

Graag ook een linkje naar een Speccy-logje, liefst geproduceerd als je de laptop reeds enige tijd intensief gebruikt.

Download en installeer Speccy. (klik er op)

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.