Ga naar inhoud

nieuwe draadloze router/geen internet meer


Jer

Aanbevolen berichten

Zijn de iconfig gegevens voor beide routers gelijk ?

Standaard staat het subnet (je private netwerk) op 198.162.0.1. Je router staat in de 198.162.2 range, die twee netwerken kunnen elkaar niet zien met een subnetmask van 255.255.255.0.

Ik zou het IP van je nieuwe router op 192.168.0.1 zetten en dan eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Euh.....begrijp het allemaal niet echt meer, maar probeer toch te volgen.:argh:

Om mijn nieuwe router te kunnen aanpassen, moet ik 192.168.0.1 ingeven.

Om mijn oude router te kunnen aanpassen, moet ik 192.168.2.1 ingeven.

Mijn oude werkt en heeft internet, mijn nieuwe geeft ook verbinding maar geen internet ( alleen lokaal).

Moet ik dan mijn nieuwe router het IP geven van mijn oude? Dus 192.168.2.1 ? Euh...gaat dat wel enne kan ik dan nog mijn router aanpassen in zijn menu...????:dong:

Of bezie ik dat allemaal verkeerd?:hmpf:

Trouwens , als die oude er tussen uit is, dan zou het toch ook gewoon moeten gaan zonder IP's aan te passen en zo, niet ?

Als je nooit een router hebt gehad en je gaat er nu 1 voor de eerste keer gebruiken, is het toch ook gewoon aankoppelen en van stroom voorzien. Heb het nooit anders geweten en ook nooit anders gedaan.;-)

In ieder geval, als ik de Wan van de nieuwe router aansluit aan de LAN van de oude ( en de WAN van de oude aan de modem ), dan werkt alles.

Mijn conclusie is dus dat er iets mis is met de WAN instellingen van de nieuwe router.

De oude router heeft WAN = Dynamic IP.

De nieuwe router is WAN = DHCP Client ( weet niet wat dit is of betekent ).

Kan nergens dynamic IP vinden in de lijst van de nieuwe router.

En tot daar gaat mijn kennis.....helaas.:hmmmm:

Momenteel werkt alles en kan inloggen via mijn oude router ( met 11 Mbps), alsook mijn nieuwe router ( 300Mbps). Maar wil mijn oude router afkoppelen en enkel die nieuwe router plaatsen en gebruiken. Straks staat hier de kast vol met allemaal routers op rij en allemaal aan elkaar gekoppeld:hmmmm: en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een WIFI Telenet modem/router. Deze staat onder in de kelder geplaatst ( kon helaas niet anders:hmpf:). Daardoor heb ik totaal geen ontvangst op deze modem:thumpdown:. Van Telenet modem een kabeltje getrokken via buis van TV naar de woonkamer ( deze kabel ging net door de buis ). In de woonkamer staat nu een aparte router en heb alzo draadloos doorheen het hele huis:top::top:. (werkt perfect ). En de bedoeling is om deze oude router (type B) te vervangen door een snelle router ( type n). Niet meer en niet minder. Maar als ik de oude router vervang door de nieuwe router heb ik alleen "lokaal toegang zonder internet":thumpdown:post-36223-1417705038,9241_thumb.jpg Dit is de handleiding van de router ( helaas niet in volgorde ge-upload:hmmmm:, maar dat zie je wel).

Hoe moet ik een screen maken van het draadloos en van LAN gedeelte? Of is dit nu niet meer nodig?

post-36223-1417705038,7163_thumb.jpg

post-36223-1417705038,8156_thumb.jpg

post-36223-1417705038,8686_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding is er moeilijk te lezen maar ik denk dat je op die manier wel kan doen:

Je moet naar mijn Telenet gaan en daar bij internet kijken welke sleutel daar is ingesteld en kopieer het en zet het in kladblok.

Schakel nu de Telenet router tijdelijk uit door stroom uit te zetten.

De nieuwe router aansluiten op de oude router en maak verbinding met de oude router.

Open de browser en typ 192.168.0.1

User name = Admin

Passwoord = Admin

Klik op Lan Interface

Zet bij Wan gedeelte op static zetten.

Vul daar in:

IP = 192.168.0.2 (dat is ook het adres dat je in de brouwser moet typen om in de router te komen)

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaardgateaway = 192.168.0.1

DNS1 = 208.67.222.222

DNS2 = 208.67.222.220

DCHP uitschakelen (mogelijk moet je automatisch zetten)

Bij wireless Basic gedeelte kies je voor N

Geeft daar een SSID naam.

Als channel geeft je 7

Indien daar ook dchp staat dan uitschakelen want het is moeilijk te zien.

Bij Wireless Security setup

Kies je voor WPA2

Geeft daar hetzelfde sleutel als bij Telenet.

Ontkoppel nu de oude router en gebruikt dan de nieuwe router en even zonder stroom.

Start Telenet modem/router weer op door stroom te geven.

Wacht tot Telenet modem volledig klaar is.

Geeft nu de nieuw router stroom.

Indien het dan werkt dan kunnen we u helpen om één draadloos punt in te stellen.

Nadeel ervan is dat je via de browser niet meer in de nieuwe router kan.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie door de cijfertjes het bos niet meer, hahahaha. In ieder geval wil ik toch nog steeds in de nieuwe router kunnen, je weet maar nooit....trouwens, theoretisch gezien is het toch gewoon oude router weg en nieuwe in de plaats....en alles zou probleemloos moeten werken (zo heb ik het altijd gedaan en het heeft ook altijd zo gewerkt).

O ja, heb telenetmodem (Wireless modem 3.0 (DOCSIS) even zonder stroom gezet....routers zonder stroom...ook reset gedaan..... alles zonder resultaat.

Het komt er in feite op neer: oude router met kabel van WAN uitgang naar telenetmodem = OK, internetverbinding

nieuwe router met kabel van WAN naar telenetmodem = NIET OK, geen internetverbinding

Dus concludeer ik dat er iets mis is met de WAN instellingen van de nieuwe router.

Want:

1. kabel WAN nieuwe router naar LAN oude router en kabel WAN oude router naar telenetmodem, alles OK en beide routers zijn bruikbaar voor draadloos internet.

2. Alles nu omgekeerd dus: kabel WAN oude router naar LAN nieuwe router en kabel WAN nieuwe router naar telenetmodem, enkel lokaal verbinding met beide routers MAAR geen internetverbinding.

Dus moet het toch aan de WAN instelling van de nieuwe router liggen !!!

Heb screens gemaakt in jpg van instellingen oude en nieuwe router maar krijg deze hier niet geplaatst.( is er mss hier een uploadlimiet???).

Zal deze trachten morgen dan te uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de nieuwe router in te stellen zal internet niet werken zoals vermeld in bericht 15 zal internet niet werken want het heeft dezelfde IP als Telenet router.

Vraag eventueel iemand anders om in te stellen.

Normaal gezien als je een gewone modem had dan hoeft je niks in te stellen maar bij twee router wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de nieuwe router heeft dezelfde IP als de telenetmodem en daardoor kan de nieuwe router geen internetverbinding maken. Of heb ik het mis?

Als ik dan de nieuwe router het IP geef van de oude router, dan zal hij wel internetverbinding hebben???

Hieronder de 3 screens (nu lukt het wel). De 2 grijze zijn van mijn oude router, de andere is van de nieuwe router.

post-36223-1417705039,8153_thumb.jpg

post-36223-1417705039,7532_thumb.jpg

post-36223-1417705039,7823_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb alles gedaan zoals in bericht 15 en had helemaal geen internet meer, niet met de nieuwe en ook niet meer met de oude router. Na veel gesukkel alles kunnen terug resetten en heb terug internet op de oude manier. Man man man, wat een miserie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.