Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik krijg mijn PC niet meer opgestart en krijg volgende melding:

Broadcam UNDI PXE-2.1 v11.0.6

Copyright © 2000 - 2007 Broadcom Corporation

Copyright © 1997 - 2000 Intel Corporation

All rights reserved

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-MOF: exiting broadcom PXE ROM

Operating system not found

Kan er mij iemand verduidelijken wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen ?

THX !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je iets gewijzigd in het BIOS. Bij het opstarten wordt er volgens bovenstaande melding eerst gezocht naar een PXE-server. Vanop dergelijke server wil je pc het juiste besturingssysteem inladen om nadien te kunnen opstarten. Wanneer zo'n server niet wordt gevonden, zal je hiervan een melding ontvangen. Normaal zou het opstarten nadien gewoon moeten verder gaan.

Kijk even na hoe de opstartvolgorde in je bios staan ingesteld. Dit doe je door tijdens het opstarten een van volgende toetsen ingedrukt te houden: f1, f2, f10, esc of del. Welke toets het juist is, verschijnt vaak kort even op het scherm.

Eens in het BIOS, kan je de opstartvolgorde nakijken. Waar deze opties juist worden beschreven, wordt bepaald door de fabrikant. Zoek daarom naar een menu met de titel "Boot". Vind je het niet direct, geef dan een in een volgend bericht de titels van de verschillende menu's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.