Ga naar inhoud

[OPGELOST] MSN virus


Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb onlangs op een link van msn geklikt, dat in de titel 'party party party 'had.. blijkbaar is dit een virus (heb ik van vrienden op msn gehoord)..

Ik heb de hijackthis-log erbij gestoken, aangezien ik zelf nie zie wat er een virus zou kunnen zijn..

Kunnen jullie me hierbij helpen?

dank alvast!

liesbeth

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eigenlijk problemen met je PC ? Berichten die je ongewenst doorstuurt naar je contacten in MSN of andere ongemakken ? Zo ja, welke ?

Dit mag je al even doen :

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search

R3 - URLSearchHook: (no name) - {1BB22D38-A411-4B13-A746-C2A4F4EC7344} - (no file)

O3 - Toolbar: BearShare MediaBar - {D3DEE18F-DB64-4BEB-9FF1-E1F0A5033E4A} - C:\Program Files\BearShare applications\BearShare MediaBar\MediaBar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [bearShare] "C:\Program Files\BearShare\BearShare.exe" /pause

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte mappen met Windows Verkenner.

C:\Program Files\BearShare applications

C:\Program Files\BearShare

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Wel ik heb nog niet echt een probleem ondervonden. Maar een vriend van me zei me van zodra je op de link had geklikt, je het virus had.. (en dat het wel een tijdje duurde eer dat jouw msn het ging versturen ofzo... ).

Ik probeerde wel AVG en nog wat andere virusscanners te installeren, maar dit ging niet, dus misschien is dit wel afhankelijk ervan..

Ik heb alles verwijderd..

moet ik nu nog iets doen?

groeten,

liesbeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar ben je ontsnapt aan een volledige besmetting, want dan zouden je contactpersonen via MSN je al gecontacteerd hebben. Om zeker te zijn zou ik nog even dit willen aanbevelen (want het feit dat je geen virusscanners kan downloaden is natuurlijk niet normaal) :

Download Combofix en zet het op je Bureaublad.

Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

NOTA: Indien je virusscanner reageert met een melding van een scriptuitvoering, moet je dit toestaan.

Hang het log van Combofix aan je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er prima uit. Wel nog even de gebruikte programma's verwijderen en even je PC degelijk cleanen.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Combofix wordt verwijderd en een nieuw systeemherstelpunt wordt aangemaakt.

Download CCleaner.

Installeer het en start het op. Klik in de linkse kolom op “Opties”. Selecteer het tabblad ‘Geavanceerd’ en haal het vinkje weg voor “Verwijder alleen tijdelijke bestanden in de Windows systeemmap die ouder zijn dan 48 uur” en sluit hierna het programma.

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scannen voor fouten’. Als er fouten gevonden worden klik je op ”alle fouten herstellen” en ”OK”. Sluit hierna CCleaner terug af.

En als ik jou was zou ik die Bearshare (gratis versie) van je PC halen. Dat is een constante bron van (mogelijke) besmettingen. Maar dat is uiteraard jouw eigen keuze. Als je hem wil verwijderen moet deze vetgedrukte map nog weg : C:\Documents and Settings\Liesbeth Van Meulder\Application Data\BearShare.

That's it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.