Ga naar inhoud

Acces, draaitabel naam kolomkop aanpassen


Bart754

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb 2de zit van mijn examen voor acces. In eerste zit werd er mij een opgave gegeven waarbij ik een draaitabel moest maken.

Bij die draaitabel was het de bedoeling dat het geslacht van studenten als kolomkop gebruikt werd. In de tabel stond het geslacht dus ingesteld als een ja/nee gegeven. Nu als je het geslacht instelt als de kolomkop waarde, krijg je dit: http://i48.tinypic.com/24xfalg.jpg

Er staat als kolomkop onwaar en waar. De opgave was om ervoor te zorgen dat er in de plaats van waar, man zou komen te staan en in de plaats van onwaar, vrouw.

Dus de kolomtitels moeten worden aangepast maar na lang zoeken vind ik het gewoon niet :hmpf:. Iemand enig idee hoe je die onwaar en waar verandert?

Al vast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de opgave was om een draaitabel te maken met als filterveld: naam van de student, kolomveld: het geslacht, rijveld: klasnaam en waarden moeten de uren zijn.

Dan krijg je dus het probleem met de kolomtitels die onwaar en waar zijn... die moeten verandert worden in man en vrouw.

Dit is de databank: Administratie.accdb downloaden

alvast bedankt voor de hulp ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, heb ik er inderdaad nog niet ingezet omdat je toch een draaitabel kan beginnen op verschillende manieren? vanuit een tabel of formulier... vandaar dat ik je de databank zonder draaitabel heb gegeven, zodat jij het best kon zien hoe je hem moet maken.

Daarnet de docent vluchtig gevraagd hoe je het moest doen en hij zei dat je de IIF functie moest gebruiken. Dus ik neem aan dat je het beste vanuit een qeury begint?

Hier is de nieuwe databank met de draaitabel in (is de qeury "qrydraaitabel"): Administratie.accdb downloaden

Nu heb ik die Iif functie gebruikt en er staat nu wel man als kolomtittel maar de 2de kolom is precies verdwenen (die van de vrouw). Dus das ni goed :P Ik doe dus nog steeds iets verkeerd :s

aangepast door Bart754
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je was bijna goed.

Alleen had je eerst een kolom moeten bijzetten en dan IFF zoals vermeld aanpassen en dus niet > maar wel gelijk = en daarbij is ja/nee in dit geval ja als het een man is anders is het een vrouw

Daarna de kolom Geslacht ST verbergen.

Ja kan Administratie_aangepast.accb downloaden

Wel vind ik vreemd dat je niks bij voegt zodat je weet of het een tabel of een formulier is.

Bijvoorbeeld:

Je maakt een tabel studenten

Ik doe altijd studenten_T ofwel kan je tbl_student geven zodat je kan zien dat het van de tabel is.

Met deze Administratie_aangepast2.accb downloaden zijn de kolomnamen aangepast

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.