Ga naar inhoud

Accu probleem: Laptop werkt niet meer op accu, alleen netstroom.


TH211

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben alleen voor dit probleem op dit forum omdat ik nergens op internet iets of iemand vind met hetzelfde probleem.

Het probleem:

Ik heb in begin vorige maand een nieuwe accu gekocht omdat de andere het nauwelijks 5 minuten uithoudt. Dat is normaal dat een accu na 2 of meerdere jaren wordt gebruikt en de laptop werkt nog prima dus ik kocht een nieuwe accu....

dus de nieuwe accu gebruik ik nu een anderhalve maand, en ik ben al later met het probleem nu. sinds 1,5-2 weken werkt de accu "helemaal" niet meer.

Ik heb geen idee hoe. Ik deed de computer op een dag aan en hij deed niets, dus ik dacht dat de accu leeg was dus ik deed de stekker erin en bij een acer heb je zo'n lampje die oranje is als de accu oplaadt en blauw als hij vol is.

Als ik hem opstart wordt het lichtje eerst blauw, en dan knippert hij. en als ik aangemeld ben kijk ik bij het accu icoontje, en hij herkent de accu wel: "Volledig opgeladen (100%)"

Maar haal het snoertje weg en hij gaat "meteen" uit. geen seconde er tussen.... echt direct.

Ik dacht dat het aan de PC lag maar ik pakte mijn oude accu en die had wel de hele tijd blauw lampje. en daar kan ik nog wel even snel de stekker eruit hebben dus het ligt echt aan de "nieuwe" accu.

Met dit grote verhaal hoop ik dat iemand weet wat er is. Als de accu echt kapot is kan ik nog de garantie gebruiken. maar ik hoop dat er een oplossing is zodat ik de accu weer kan laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is moeilijk te zeggen.

Het kan zijn dat de voedingsadapter niet goed werkt.

Maar onlangs had ik een gelijkaardig probleem bij mijn dochter.

Had dan maar een nieuwe laptop gekocht voor mijn dochter.

Maar toen ik wat meer tijd had ging ik eens kijken wat eigenlijk het probleem was.

Het probleem was dat de harddisk niet goed was en nu werkt het prima door een andere harddisk te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.