Ga naar inhoud

Links en rechtshandig ingestelde muis op 1 computer?


Suez

Aanbevolen berichten

Hallo,

Is het mogelijk om op een computer 2 muizen aan de sluiten en die allebei anders in te stellen, de ene voor linkshandig gebruik, de andere voor rechtshandig gebruik? Ze hoeven niet tegelijkertijd gebruikt te worden, maar het is om te voorkomen dat de muis een paar keer per dag van instelling moet veranderen, wat onhandig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn dezelfde muizen, maar het gaat om de instelling. Omdat bij een linkshandige muis de linker muisknop de rechtermuisknop wordt en andersom. Dit moet je instellen via configuratiescherm --> muis -->primaire en secundaire muisknop verwisselen.

Ik kan dit dus veranderen, maar ik heb van mijn ergocoach de tip gekregen de muis zowel links als rechts gebruiken, maar omdat mijn muis nu linkshandig is ingesteld, moet ik hem dan een paar keer per dag veranderen. Ook gaan we volgend jaar naar flexwerken en dan lijkt het mij handiger als naast mijn linkshandige muis er ook een rechtshandige muis beschikbaar is voor mijn collega's die niet linkshandig zijn, zonder dat dit elke keer aangepast hoeft te worden.

aangepast door Suez
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar ik werk in een beschermde omgeving waardoor ik niet zelf iets kan downloaden. Verder moet er voor dit tooltje betaald worden in het geval het door een bedrijf gebruikt wordt. Wellicht is het een handige oplossing om snel van instelling te wisselen, maar daarmee is mijn vraag eigenlijk nog steeds niet beantwoord. Ik wil graag 2 muizen op 1 computer met allebei een andere instelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.