Ga naar inhoud

Verouderde MSXML ?


Nederbelg

Aanbevolen berichten

Beste,

Volgens mij Secunia PSI programma moet ik mijn Microsoft XML Core Services (MSXML) updaten naar versie 4.30.2100.0.

Heb nu de versie 4.20.9876.0.

Ik heb al contact gehad met de klanten service van Secunia, zij zeggen dat ik dit moet updaten.

Maar ik ben niet overtuigt van hun antwoordt, deze nieuwe MSXML update blijkt al van 2009 te zijn.

Waarom heb ik deze dan nooit via de MS update binnen gekregen (deze staat automatisch)

Wat moet ik doen, u begrijpt dat ik niet zomaar ga updaten, zonder dat ik weet wat ik doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP SP3 heeft al MSXML 6.0 SP2. Dus dan is het meteen de vraag Windows versie je hebt.

Meer informatie vind je hier:

List of Microsoft XML Parser (MSXML) versions

Ze zitten inderdaad in de Windows update maar je kunt ze ook handmatig downloaden en installeren. Namelijk hier:

Download: Microsoft Core XML Services (MSXML) 6.0 - Microsoft Download Center - Download Details

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de windows 7, Home Premium 64 bit sp1.

Mijn vraag is dus, moet ik deze msxml updaten & waarom heb ik deze dan niet automatisch via de MS updates gekregen.

Volgens Secunia is deze update versie al van 2009 ,

Als deze zo belangrijk zijn waarom heb ik dan geen email van Microsoft gekregen.

Ik vindt het raar dat ik door Secunia hierop gewezen wordt, anders had ik het dus ook nooit geweten

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows 7 zit standaard de msxml 6 versie. Wat zij hier bedoelen is mij daarom een raadsel. In de register entry HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2933BF90-7B36-11d-B20E-00C04F983E60}\VersionList kun je zien welke geïnstalleerd zijn. Het register open je door in het start menu te zoeken naar regedit en deze vervolgens te openen. Dit is voor Windows 7 versie 6 (en eventueel oudere zoals 3).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.