Ga naar inhoud

Help ik krijg mijn Windows 7 laptop niet meer aan hij valt steeds uit


SilkeSilke

Aanbevolen berichten

Zoals al in de titel, ik krijg mijn laptop niet meer normaal aan, hij valt steeds gewoon ineens uit. Vaak voor het inloggen al, soms net erna. Ik heb al veilige modus geprobeerd maar dan lijkt hij zelfs nog sneller uit te vallen, bij de schijfruimte consistentiescan van c ofzo die hij steeds wil uitvoeren komt hij niet verder dan 5 procent en als hij wel verder komt is het bij de eerste scan van iets. En bij de diagnostische test ofzo komt hij tot de Hard DRive Self Test Log waar hij errorcode 2000-0146 aangeeft dan vraagt hij of je door wil testen dan zeg ik ja maar kort daarna valt hij toch uit. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

aangepast door SilkeSilke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft helaas weinig info (merk en type laptop ?...:hmmmm: ), maar afgaande op de error-code gaat het mogelijk om een Dell laptop met een falende harde schijf, zie deze info.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luister eens goed als je hem opstart (en als hij automatisch terug opstart na uitvallen etc.) of de ventilator in de laptop onderaan (koeling) draait. Indien dit niet het geval is, dan wordt de processor niet gekoeld en sluit de laptop zichzelf af om schade te voorkomen. Hij kan vanzelf terug opstarten om daarna weer uit te vallen en terug opstarten enz.

Indien de ventilator niet draait, is deze eventueel stuk/ zit geblokkeerd of misschien een draadje los. Dan zal je er een technicus moeten laten naar zien, want dan moet de laptop geopend worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.