Ga naar inhoud

Dvd speler laptop herkent bepaalde cd/dvds niet


lamain

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een redelijk oude laptop staan een: acer aspire 3000 . De laptop speelt bepaalde cd's en dvd's niet af. Eerst las ik op internet wat over copyright protection en dat oudere dvd spelers geen gebrande dvds kunnen spelen. Dit heb ik getest door mijn (legitieme) windows cd te branden en te proberen, dit werkte gewoon. Stop ik er bijvoorbeeld bepaalde films in dan hoor je de toeren oplopen, en dan stopt ie weer. Volgens mij zit er geen verschil tussen oude en nieuwe cds of dvds. Ik weet zeker dat het probleem niet aan windows xp ligt want opstarten vanaf bepaalde cds doet ie niet en van andere doet ie het wel. Ik heb eigenlijk geen idee of dit een hardware of software probleem is.

De dvd speler is een slimtype DVDRW SOSW-833S

Bij voorbaad dank.

Groet

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Ik ging dus kijken of de codec het probleem op zou lossen. Het werkte niet maar toen ik de dvd eruit haalde zag ik een zwart vlekje op de lens (vliegenpoepje ofzo) . Ik was al wel zo slim geweest de lens af te stoffen maar dit zag ik nu pas.post-37656-1417705070,6263_thumb.jpg Ik heb de lens schoongemaakt met alcohol en nu doet alles het weer perfect. Bedankt voor de hulp! ik stoorde mij er al weken aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.