Ga naar inhoud

surround 5.1 niet te vinden in windows 7


Aanbevolen berichten

ik heb een surround system van logitech x530 (5.1 surround). Probleem is dat mijn geluidskaart op men moederbord enkel 2.1 support en dat ik dus niet volwaardig van 5.1 kan genieten.

Heb daarom daarnet een usb souncard gaan kopen: (usb 3D sound controller 5.1, van koning electronics)

wanneer ik deze in men laptop(acer aspire 5755G) stak installeerde windows het apparaat zoals bij bijna alle usb apparaten..

Probleem is nu dat ik bij windows geluidsinstellingen de optie 5.1 niet kan kiezen maar enkel stereo, zoals het voordien was..

kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga in je configuratiescherm naar "audio apparaten beheren". Hier zou, aangezien je aangeeft dat de usb audio interface correct geïnstalleerd is, je nieuwe geluidskaart moeten staan in het tabblad "afspelen". Klik deze geluidsuitgang aan en controleer of hij als standaard staat ingesteld. Dat zie je aan het groene vinkje. Zo nee, dan klik je op "als standaard instellen". Klik nu op configureren en stel 5.1 geluid in. Heb je die hiet niet staan, dan installeer je de driver van de fabrikant die je op het internet vast kunt vinden. Mogelijk maak je nu namelijk gebruik van de standaard drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga in je configuratiescherm naar "audio apparaten beheren". Hier zou, aangezien je aangeeft dat de usb audio interface correct geïnstalleerd is, je nieuwe geluidskaart moeten staan in het tabblad "afspelen". Klik deze geluidsuitgang aan en controleer of hij als standaard staat ingesteld. Dat zie je aan het groene vinkje. Zo nee, dan klik je op "als standaard instellen". Klik nu op configureren en stel 5.1 geluid in. Heb je die hiet niet staan, dan installeer je de driver van de fabrikant die je op het internet vast kunt vinden. Mogelijk maak je nu namelijk gebruik van de standaard drivers.

alvast bedankt voor de reactie. Ik heb gedaan wat je zei, maar ik kan nog altijd alleen 'stereo' kiezen.

Ik heb al gezocht naar drivers van het apparaat maar die is enkel te vinden voor windows 98 :s

Ik vermoed dat dat dezelfde software is die nu op het usb apparaat voorgeprogrammeerd staat. Anders is er niets te vinden op het net..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik er helaas niets meer van maken dan dat de driver dan wel de hardware geen 5.1 ondersteund op Windows 7. Mogelijk werkt een andere driver maar daar heb ik verder geen weet van. Bij de specificaties van die usb interface staat: "Stuurt 2 kanaals speakers aan". Naar mijn mening is die 5.1 en surround een beetje misleidend want zoals ik kan zien heeft deze geen aparte uitgangen voor de volgende speaker out: achter links+rechts, voor links+rechts, center+subwoofer.

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.