Ga naar inhoud

Opnieuw Politie virus ukash


Aanbevolen berichten

Hoi,

Afgelopen maand is het ukash virus op mijn laptop binnen gedrongen. Nu dacht ik het goed te hebben verwijderd maar het is weer opnieuw actief of toegeslagen. Echter nu kan ik zelfs niet meer in alle mogelijke veilige modussen opstarten. Heeft iemand een idee hoe ik het deze keer kan verwijderen?

Alvast bedankt,

Moenuh88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn, unzip en installeer dit programma. Standaard worden deze bestanden geplaatst in de map C:\Program Files\ImgBurn. Klik daar op ImgBurn.exe om het programma op te starten. Gebruikers van Vista en Windows 7 moeten dit “uitvoeren als administrator”.

  • Start "IMG burn" en klik op "Schrijf image bestand naar schijf"
  • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Schrijf"

Stap 2

Voer dit uit op de geïnfecteerde computer.

  • Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.

3. Opstarten van de Kaspersky Rescue CD.

Info:

Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.

:>: Hier staat beschreven hoe u de CD / DVD drive als first boot device kunt instellen.

Kasusb2.jpg

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om van de Kaspersky Rescue CD te starten.

Kasusb3.jpg

Kies is het bovenstaande scherm de de gewenste taal wat standaard op Engels staat ingesteld en druk op "Enter"

Kasusb4.jpg

Druk in het bovenstaande op "1" en om door te gaan.

Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Kasusb6.jpg

Windowsunlocker

  • Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"
    Kaswu1.jpg
  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.
  • In het rode en groene kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.
    Kaswu2.jpg
  • Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.

  • Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

  • Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if they cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb ook ergens gelezen dat de wifi niet aan mag staan is dit zo? Moet ik deze uitzetten met het scannen naar virussen of/en bij het opnieuw opstarten nadat ik het bovenstaande van u heb geprobeerd?

Het opnieuw opstarten dient dit dan de eerste keer weer in de veilige modus met netwerkmogelijkheden te gebeuren? Of moet het virus na uitvoering van dit compleet verwijderd zijn?

Alvast hartelijk dank...

Moenuh88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Met behulp van de Avira Antivir Rescue system cd is het gelukt :) nu heb ik echter nog wat vraagjes voor u:

- heb nu alles nog eens gescand en eventuele bestanden verwijderd, maar is er nu alles van? of is er nog iets dat ik moet uitvoeren voordat het zeker weg is?

- kan ik dit virus bestrijden (voor zijn) doormiddel van een bepaalt type virusscanner te installeren of acties uit te voeren of noem maar op? dit aangezien dit nu al de tweede keer is en ik het niet graag nogmaals krijg.

mvg,

moenuh88

Alvast bedankt voor de geweldige hulp :):) !!!:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we eerst nog eens verder kijken naar de besmetting.

Download HijackThis

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.