Ga naar inhoud

Politievirus?


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag start ik mijn pc op en er komt een scherm met de boodschap " de webpagina kan niet worden weergegeven". Deze zie ik ongeveer 2 sec nadat ik mijn bureaublad zie. En daarna kan ik niets meer doen..

Ik heb het forum doorlezen en gezien welke stappen er nodig zijn, maar het probleem is dat ik geen administrator ben van deze pc, enkel gebruiker. Dus de malware kan ik niet installeren en antivirus ( trend micro ) vraagt ook toegang van administrator. De admin van de pc is nog anderhalve week op reis en kunnen hem niet bereiken...

Heb alvast een log gemaakt met hijack

-----------------------

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 14:30:34, on 04/09/2012

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE

C:\TOP\TAC\Source\topaccount.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Documents and Settings\Joachim\Mijn documenten\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Google

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Windows Internet Explorer wordt aangeboden door Acc-Bekaert

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Trend Micro NSC BHO - {1CA1377B-DC1D-4A52-9585-6E06050FAC53} - C:\Program Files\Trend Micro\AMSP\Module\20004\1.6.1106\6.6.1045\TmIEPlg.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [sigmatelSysTrayApp] sttray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon

O4 - HKLM\..\Run: [eTMonitor] "C:\Program Files\Aladdin\eToken\PKIClient\x32\PKIMonitor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Trend Micro Client Framework] "C:\Program Files\Trend Micro\UniClient\UiFrmWrk\UIWatchDog.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [beidsccertprop] C:\Program Files\Belgium Identity Card\BeID Certprop\beidsccertprop.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [cavhxmgloibxcod] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\cavhxmgl.exe

O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O15 - Trusted Zone: http://*.minfin.fgov.be

O15 - Trusted Zone: http://cbc-pdf.cbc.be (HKLM)

O15 - Trusted Zone: CBC (HKLM)

O15 - Trusted Zone: Welcome to Isabel (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://upgrade.isabel.eu (HKLM)

O15 - Trusted Zone: Welcome to Isabel (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://kbc-pdf.kbc.be (HKLM)

O15 - Trusted Zone: KBC (HKLM)

O15 - Trusted Zone: KBC Asset Management (HKLM)

O15 - Trusted Zone: http://www.kbcam.com (HKLM)

O15 - Trusted Zone: KBC Merchant Banking (HKLM)

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1284545269421

O16 - DPF: {A996E48C-D3DC-4244-89F7-AFA33EC60679} (Settings Class) - http://ccff02.minfin.fgov.be/CCFF_Authentication/static/app-layout/signature/html/capicom.cab

O16 - DPF: {CF84DAC5-A4F5-419E-A0BA-C01FFD71112F} (SysInfo Class) - http://content.systemrequirementslab.com.s3.amazonaws.com/global/bin/srldetect_intel_4.4.24.0.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/ractrl.cab?lmi=100

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = acc-bekaert.local

O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = acc-bekaert.local

O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = acc-bekaert.local

O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = acc-bekaert.local

O17 - HKLM\System\CS3\Services\Tcpip\Parameters: Domain = acc-bekaert.local

O18 - Protocol: tmpx - {0E526CB5-7446-41D1-A403-19BFE95E8C23} - C:\Program Files\Trend Micro\AMSP\Module\20004\1.6.1106\6.6.1045\TmIEPlg.dll

O18 - Protocol: tmtbim - {0B37915C-8B98-4B9E-80D4-464D2C830D10} - C:\Program Files\Trend Micro\Security Agent\UIFramework\ProToolbarIMRatingActiveX.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Trend Micro Solution Platform (Amsp) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files\Trend Micro\AMSP\coreServiceShell.exe

O23 - Service: ETOKSRV (eTSrv) - Aladdin Knowledge Systems, Ltd. - C:\Program Files\Aladdin\eToken\PKIClient\x32\eTSrv.exe

O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: Trend Micro Security Agent Communicator (TmListen) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files\Trend Micro\Security Agent\tmlisten.exe

--

End of file - 7282 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Start Hijackthis op. Klik met de rechter muisknop op de icoon en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”.

Vink alleen de items aan die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKCU\..\Run: [cavhxmgloibxcod] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\cavhxmgl.exe

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Probeer de pc te herstarten in normale modus.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... Dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...