Ga naar inhoud

fotoboekje


Aanbevolen berichten

Misschien een stomme vraag maar het gaat over het volgende;

ik heb een .tgz gedownload om via "het kruidvat" een fotoboekje te kunnen samenstellen om dit te laten afdrukken. Via sudo apt-get install heb ik dan geprobeerd om dit via terminal te installeren. Ik zag heel wat beweging maar... ik vindt dit geval nergens terug. Ik kan ook niet vinden hoe dit progy net heet om het zo op te zoeken en via alt+f2 fotoservice o.d. niks te vinden. Iemand die mij hier verder kan helpen.

Knapgastje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

volgende handelingen heb ik uitgevoerd:

- via de site van Kruidvat de software gedownload en opgeslagen in Downloads

- deze .tgz via "hier uitpakken" geunzipped om het zo maar te noemen, kreeg daar 2 bestanden, eula en install.pl

- terminal geopend en dan cd Downloads, ls om vervolgens dan apt-get install install.pl

- ik zag toen allerlei dingen die, volgens mij althans, op een installatie leken en heb dit dan ook laten lopen tot einde

- ben toen via Dash, toepassingen gaan zoeken, niks te vinden, Alt+f2 gedaan maar ook niks

Ik denk dat mijn grootste probleem is dat er nergens een naam van dit alles door Kruidvat wordt opgegeven, heb geprobeerd via alt+f2 fotoservice, idem kruidvat, fotoboekje ed maar nergens gebeurt er iets. Oh ja, mijn os is ubuntu 12.04lts

Link naar reactie
Delen op andere sites

- deze .tgz via "hier uitpakken" geunzipped om het zo maar te noemen, kreeg daar 2 bestanden, eula en install.pl

- terminal geopend en dan cd Downloads, ls om vervolgens dan apt-get install install.pl

Je was goed op weg. Het bestand "install.pl" is een Perl-script dat de installatie voor je zal uitvoeren.

Probeer eens met sudo ./install.pl

Daarna je wachtwoord invullen en dan zou het script moeten starten. Het programma vindt je dan ook in één van de menu's in Ubuntu.

Als het bovenstaande niet lukt, probeer het dan met sudo perl install.pl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.