Ga naar inhoud

Twain drivers


Gieke

Aanbevolen berichten

Ik heb een 2MB Videocamera die ik gebruik als camera-oculair voor microscopie.

De USB camera werkt op zichzelf perfect onder gewone programmatjes die gebruik maken van de USB/com interface benadering.

Andere beeldverwerkingssoftware echter maakt gebruik van twain om met de camera te communiceren.

Ik vind echter geen TWAIN geinstalleerde drivers voor deze USB camera op m'n pc (Explorer - search op ganse C: drive)

Andere apparaten zoals bvb. mijn Canon 9000F scanner installeerde destijds TWAIN drivers onder WINDOWS/TWAIN folder. Ik verwacht dan ook dat de drivers voor de USB camera hier ook zouden moeten staan, tenminste als ik deze ergens kan vinden. Is deze veronderstelling correct ?

Dit brengt me dan ook naar mijn tweede vraag: zijn TWAIN drivers voor 2MB USB cameratjes universeel, dus niet gebonden aan fabrikant/merk of heb ik het fout ?

Waar zou ik eventueel zulk "type" twain drivers kunnen vinden.

Cameratje is van Chinese makelij en draagt de vermelding DEM200. Ik heb ondertussen de fabrikant ook aangeschreven, maar het antwoord dat ik kreeg heeft niet echt een oplossing gebracht en is een beetje op z'n Chinees engels...

Bedankt voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inderdaad CD, heb inderdaad nieuwe versie gevonden van deze SW, maar het probleem blijft.

Runnen als admin, levert geen bijkomende functionaliteit.

Het gekke van de zaak is dat de 64 bit versie van de SW niet goed werkt onder Windows 7 (een 64 bit OS), :maar wel de 32 bit versie ervan die ook automatisch geinstalleerd werd. Alleen blijf ik op m'n honger zitten met die twain drivers.

De verkoper heeft me reeds "nieuwe versies" bezorgt van de sw, maar het probleem blijft gewoon hetzelfde: twain/WIA drivers, en zolang ik die niet heb, zal het nooit werken.

Weet er iemand of TWAIN / WIA (Windows Image Acquisition) drivers voor 2MB USB cameratjes universeel, dus niet gebonden aan fabrikant/merk zijn, en waar ik betrouwbare twain/WIA drivers zou kunnen vinden/downloaden ?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een zeer uniek probleem is !

Alle suggesties, ideeen welkom !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals te merken in bijlage is dit niet hetprobleem: WIA services zijn wel degelijk auto opgestart.

post-37612-1417705075,1178_thumb.jpg

Als ik bvb. mijn Canon scanner 9000F of Canon DSLR koppel via USB en het programma opstart, dan werkt alles wel.

Het probleem zit dus enkel in ontbrekende bestanden welke verhinderen dat ik hetzelfde kan doen met dit simpele USB cameratje !

En desondanks verwoede pogingen naar de verkoper (China) toe, en reeds 2 nieuwe downlaods, blijft het probleem bestaan: ontbrekende Twain/WIA bestanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.