Ga naar inhoud

iMac draadloos aan printer koppelen


Jouk

Aanbevolen berichten

Beste,

Het huidige probleem waar ik tegenaan liep is dat ik een nieuwe printer gekocht heb. Deze had ik draadloos (ingebouwde draadloze ontvanger) aan het netwerk gehangen. De windows pc (Win 7), is bedraad aan de router gekoppeld. deze heeft geen enkel probleem om te printen. De iMac daarentegen heeft het wat zwaarder.

De iMac is draadloos aan de router gekoppeld, de printer is ook draadloos aan de router gekoppeld. Wanneer ik de printer aan het draadloze netwerk koppel is deze ook zichtbaar op de iMac. Ik kan hem toevoegen en hij print zonder problemen. De dag erna is de printer echter niet meer gekoppeld met de iMac. De windows pc heeft hier echter helemaal geen last van ondervonden.

De melding die continue komt is: kan geen verbinding maken met de printer. Wanneer ik de printer verwijder en (dezelfde) als nieuwe printer toe wil voegen is deze vaak ook niet beschikbaar. Ik moet dan de printer opnieuw aan het netwerk toevoegen, dan kan de iMac hem zien, koppelen, printen. Dit is de dag erna echter weer veranderd.

Het hele probleem begon nadat ik een nieuwe router gekocht had. Mijn idee is dus dat het aan de draadloze instellingen van de router moet liggen en niet aan de printer.

Hier heb ik echter heel weinig verstand van.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Nog enkele gegevens:

Windows 7 PC, bedraad aan netwerk gekoppeld

Printer HP Photosmart 5510, draadloos aan netwerk gekoppeld

iMac (Mac OS X), draadloos aan netwerk gekoppeld

Router Cisco Linksys EA2700, direct verbonden met kabelmodem, Win 7 pc bedraad gekoppeld, de printer en iMac draadloos.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Jouk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.