Ga naar inhoud

emails worden niet verstuurd. 0x800ccc79


willeke94

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik moet met mijn mail van wannadoo naar online overstappen. Nu kan ik wel emails ontvangen, maar ik kan ze niet zelf versturen. de foutmelding die ik krijg bij verzenden is:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is ...@hotmail.nl. Onderwerp '', Account: 'pop.online.nl', Server: 'smtp.online.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 5.7.1 <...@hotmail.nl>: Relay access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC79

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen??

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi willeke94,

welkom op PCH.

Op de klantenservicepagina's van online.nl is het onderstaande terug te vinden ivm je foutmelding:

Ik kan geen e-mail verzenden / ontvangen. Waarom krijg ik foutcode 0x800CCC0D, 0x800CCC0E, 0x800CCC0F, 0x800CCC78 of 0x800CCC79?

Deze foutmeldingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Hieronder vind u de mogelijke oplossingen.

  1. In uw eigen e-mail- / of antwoordadres staan ongeldige tekens
  2. In het adresboek staat een ongeldig e-mailadres
  3. U belt in met een andere provider dan Online
  4. U krijgt de melding: "blocked by spamchk.euro.net"
  5. Uw firewall of virusscanner zorgt ervoor dat de mail niet doorgelaten wordt

U kunt dit op de volgende manier oplossen:

  • Open Outlook (Express)
  • Klik in het menu 'extra' op 'accounts'
  • Selecteer het tabblad 'e-mail'
  • Selecteer het account van Online (meestal pop.online.nl) en klik op de knop 'eigenschappen'
  • Selecteer het tabblad 'algemeen'
  • Controleer uw e-mailadres. Is dit het juiste adres? Komen er vreemde tekens voor in dit adres?
  • Vul het e-mailadres voor de zekerheid opnieuw in

Het is belangrijk dat u hierna de e-mailberichten in het 'postvak uit' verwijdert en opnieuw aanmaakt. U kunt anders opnieuw dezelfde foutmelding krijgen.

In het adresboek staat een ongeldig e-mailadres

Controleer de e-mailadressen in het adresboek. Verwijder adressen die fouten bevatten en voer deze opnieuw in. Het is belangrijk dat u hierna de e-mailberichten in het 'postvak uit' verwijdert en opnieuw aanmaakt. U kunt anders opnieuw dezelfde foutmelding krijgen. Heeft u de berichten verwijderd, probeer dan opnieuw uw e-mail te ontvangen en versturen.

U belt in met een andere provider dan Online

Als u niet inbelt met een Online-verbinding, moet u een smtp server gebruiken van de provider waarmee u inbelt. Neem voor vragen hierover contact op met de klantenservice van deze provider.

U krijgt de melding: "blocked by spamchk.euro.net"

Dit betekent dat er vanaf jouw IP adres te veel e-mail is verstuurd via de Online SMTP server. Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn.

  • Iemand verstuurt spam vanaf uw computer (open relay mail server/proxy server)
  • U heeft een eigen mailinglijst met enkele duizenden subscribers
  • U heeft een virus dat zichzelf massaal verspreidt via uw Outlook account
  • U verstuurt spam

Neem contact op met onze klantenservice om aan dit probleem iets te doen.

Uw firewall of virusscanner zorgt ervoor dat de mail niet doorgelaten wordt

Zet de beveiligingssoftware op uw PC uit en probeer het nogmaals. Als het nu wel lukt, is het aan te raden om deze programma's te verwijderen van de PC en opnieuw te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.