Ga naar inhoud

Nieuwe Q9300 computer, is het wat?


DionD

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op internet een nieuwe quadcore computer gezien met q9300 processor voor 499,00 euro.

het lijkt mij een goed systeem voor een goede prijs ( ik ga er natuurlijk zelf een videokaart inzetten)

mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze winkel en of jullie tips/advies hebben. Is het aan te raden een systeem met deze processor te kopen of kan ik beter voor de q6600 gaan ?

oja, deze pc bedoel ik: CompuSTUNT, de goedkoopste computerdiscounter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik zou dan bij een desktop toch voor de Q6600 kiezen.

Die is toch wat stabieler, en is nog altijd beter overklokbaar en stukken goedkoper (Q6600 = 165,06 ipv Q9300 = 239,34). Overigens zijn er uit de Q6600 al aardig wat bugs weggewerkt.

Je systeem ziet er aardig uit met zijn 450 watt, en 3gb werkgeheugen.

Jammer dat je maar 6 usb-aansluitingen hebt.

Maar over de processor nog. Als je kiest voor geldbesparing, dan zou ik voor hetzelfde systeem een Q6600 erin laten zetten. Er wordt beweerd dat de 9300-serie van de Quad zuiniger loopt dan zijn voorgangers, maar ik heb 2 collega's met Quad-core (Q6600 en Q9550) en zuinigheid en krachtbesparingsverschil is nauwelijks te merken.

Wat voor een videokaart wil je gebruiken? (i.v.m. de videobewerking)

Greetz,

Darthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reaktie.

Het zal dan wel de Q6600 van 449,00 euro worden.

Ik denk dat deze even snel zal zijn, de 6600 heeft 8mb cache en de 9300 maar 6mb.

De videokaart weet ik ook nog niet, of de 9600GT of iets met de 8800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 9800GTX hoef je al niet meer op te wachten hoor, die is waar ik mijn gerief haal gewoon op stock voor 330€ (al sinds begin deze maand trouwens).

Wat ik je er wel bij wil zetten; als je er een zware grafische kaart in wil steken kan je niet anders dan de voeding die erin zit wegdoen & een degelijke kopen. De voedingen die zo heel goedkoop in kastjes zitten zijn bijna altijd gewoon rommel. Er staat wel 450w op, maar het zou me verwonderen dat die voedingen meer dan 20A beschikbaar hebben op de 12V rail, dus meer dan 250w zullen die voedingen waarschijnlijk niet afgeven. Je zou daarvoor het merk moeten weten van die voeding.

Verder zou ik ook eens naar het merk van het moederbord vragen; een integrated grafische kaart & de combinatie met een 10/100 netwerkkaart doet me richting de C-merken denken...

(er komt trouwens nog geld bij als je er een windowsinstallatie op wil, maar dat zal je wel al gemerkt hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.