Ga naar inhoud

MEDION Externe Harde Schijf usb3.0 (Aldi) - Erg Verontrustend Geluid


Merel 469

Aanbevolen berichten

Ik heb een zeer stille "Seagate Expansion Disk 2TB usb3.0" aangekocht. Tevreden !

Onlangs kwam Aldi opnieuw met een Medion 2TB usb3.0 externe disk op de markt, als enige tijd terug.

Ik was er deze keer "op tijd" bij en kocht dan toch maar deze Medion bij Aldi tussen de pataten en de selder.

(voor slechts enkele lutteloze centjes minder dan mijn Seagate Expansion elders aangekocht.)

Nu blijkt dat die Medion wel van de eerste keer ging werken (in tegenstelling met andere gebruikers) op een usb2.0 aansluiting, maar dat deze harde schijf telkens een soort LUIDE "TIK" maakt (soort "zing" geluid) wanneer hij vanuit rust wordt aangesproken. Het is maar heel kortstondig en eigenlijk moeilijk te beschrijven.

Alsof het ding telkens eerst geweldig verschiet bij het wakker worden (omdat het moet aan de slag gaan ?.)

Het is wel een erg verontrustend luide tik dat ik nooit elders heb meegemaakt.

(Verder is het lezen en schrijven wel normaal)

Heeft iemand deze harde schijf nu in gebruik en deze bizarre geluiden OOK vastgesteld ?

Wat moet ik hier weeral van denken ?

:stupid:

En wat voor mysterieuze harde schijf steekt daar nu wel in ?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.