Ga naar inhoud

Pangea USB-stick 64GB


Wendyfjm

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen het mysterie van mijn stick op te lossen?

Ik heb een stick van 64GB (exFat) gekocht om bestanden met een totaal van ongeveer 50 GB op te kopiëren.

Wanneer ik er bestanden op kopieer, gezien het aantal bestanden uiteraard ingedeeld in verschillende mappen, lukt dat prima. Maar na het (veilig) verwijderen van de stick, of wanneer de computer in stand-by gevallen is, en het terugsteken van de stick, toont die alle mappen weer leeg. De volledige stick toont dan wel x-aantal GB in gebruik.

Gisteren was er een IT-er langs gekomen om de computer naar Windows7 te migreren. Hij heeft ook naar de stick gekeken en het nog eens geherformateerd. Als test heeft hij er enkele bestanden van op zijn computer op gezet. Dat was geen probleem, ook niet na het verwijderen van de stick. De bestanden waren nog steeds netjes zichtbaar in de map. Nadat ik terug van mijn mappen gekopieerd had, had ik weer hetzelfde probleem: mooi zichtbaar totdat ik de stick verwijder en terug wil bekijken, zelfs als dat op een andere computer is. De test-bestanden staan er wel nog op.

Vandaag dan eens bestanden van een derde computer (ook Windows7) op de stick gezet. Weer hetzelfde: enkel de bestanden in testmap zijn te zien.

Bestanden die er los op gezet worden ook, maar de duizenden bestanden los op de stick plaatsen zonder mappen is geen optie om efficiënt te kunnen werken.

'k Ben zo benieuwd naar hoe dit allemaal komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exfat is een nieuwe soort indeling en kan tot 6 GB (6 x 1024 mb) bestand aan.

De ICT had van zijn computer naar de stick gezet maar dat wilt niet zeggen dat je vanaf uw eigen computer kan doen.

Hij had het moeten testen op uw computer.

Probeer eens zelf te formateren op uw eigen computer.

Hebt je Windows 7 service pack 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nagekeken en Windows 7 ondersteund standaard exFat

Eerlijk gezegd weet ik niet wat de oorzaak is.

Misschien uw antivirus programma

Je kan ook naar apparatenbeheer gaan en onderaan ziet je usb drivers

Klik op ieder usb-driver en dan met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken.

Herstart de pc en Windows zal de usb - driver opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.